رفع ایراد استفساریه قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس در نشست امروز کمیسیون آموزش


رفع ایراد استفساریه قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس در نشست امروز کمیسیون آموزش

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از رفع ایراد استفساریه قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس برای استخدام نیروهای نهضتی و حق التدریس خبر داد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، دستور کار نخست نشست امروز کمیسیون به موضوع  رفع ایراد “استفساریه استخدامی مشمولین تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس” اعاده شده از شورای نگهبان اخصاص داشت.

طی تماس تلفنی و هماهنگی صورت گرفته با نماینده شورای نگهبان، ایراد این شورا به استفساریه برطرف و طرح استفساریه قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان برای تصویب در صحن به هیأت رئیسه مجلس ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این مورد گفت: این طرح قطعا در مجلس دهم به تصویب خواهد رسید و نیروهای حق التدریس و نهضتی از این بابت نگرانی نداشته باشند؛ با پیگیری‌های به عمل آمده طرح استفساریه فردا یا نهایتا هفته آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

دستور کار بعدی نشست امروز در خصوص نحوه هزینه کرد اعتبارات پژوهشی در دانشگاه‌های سراسر کشور بود که موانعی برای فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها ایجاد کرده است؛ در این راستا با دعوت از معاون پژوهشی وزارت علوم و نمایندگانی از دیوان محاسبات مجلس هماهنگی‌های لازم به عمل آمد تا مسیر پژوهشی در دانشگاه‌ها به ویژه برای هیأت علمی با سهولت بیشتری همراه باشد.

نفت به تدریج از بودجه جاری کشور جدا خواهد شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + هفده =

دکمه بازگشت به بالا