زیرساخت‌های سایبری کشور نیازمند تقویت با همکاری سازمان پدافندغیرعامل است


زیرساخت‌های سایبری کشور نیازمند تقویت با همکاری سازمان پدافندغیرعامل است

نماینده مردم پاکدشت در مجلس با اشاره به تغییر تاکتیک‌های دشمن در حمله به جمهوری اسلامی، گفت: لازم است تدابیری برای وابستگی بیش از حد ساختار کشور به بسترهای سایبری اندیشیده شده و با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل از تکرار حوادثی همچون حملات سایبری اخیر در جایگاه‌های سوخت کشور جلوگیری شود.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، فرهاد بشیری نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی امروز(۱۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه در آستانه ۱۳ آبان ماه روز مبارزه با استکبار جهانی، روز دانش آموز و بسیج دانش آموزی یاد و خاطره شهدای والامقام، سردار حاج قاسم سلیمانی، نماد ایستادگی و مقاومت و امام شهیدان را گرامی می داریم، گفت: برای رهبری اندیشمند انقلاب اسلامی و همه ملت ایران خصوصا مردم برومند و شهیدپرور حوزه انتخابیه خود، آرزوی توفیق و موفقیت از خداوند خواهانم.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش از زمان رأی اعتماد مجلس به وزرای دولت سیزدهم تا کنون با سرپرستی اداره می شود که نداشتن وزیر موجب کندی رسالت خطیر این مجموعه است لذا با توجه به جایگاه مهم این دستگاه تعلیم و تربیتی، پیرو نشست مشترک مجمع نمایندگان استان تهران با رئیس جمهور از وی می خواهم نسبت به معرفی فرد واجدالشرایط برای گرفتن رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی اقدام کند.

نماینده پاکدشت در مجلس اضافه کرد: وزیر پیشنهادی باید حائز ویژگی هایی باشد از جنس و بدنه باافتخار آموزش و پرورش، دارای سابقه گذشته و عملکرد شفاف، داشتن آگاهی و شناخت کافی به امور اداری آموزش و پرورش و جایگاه رفیع آن، اهتمام و همت برای تربیت انسان های فرهیخته که به تعبیر امام(ره) دانش آموزانی که کوشش کنند تا نهال آزادی و استقلال کشور را آبیاری کنند و برای فرداهای دشوار خود را مجهز به علم کنند.

غنی‌سازی ۶۰ درصد در فردو، ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲ به آژانس اطلاع رسانی شده است
هم اکنون بخوانید

بشیری ادامه داد: وزیری که به این موارد اعتقاد داشته و تمام تلاش خود را صرف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همه اسناد بالادستی کرده و خواسته ها و مطالبات فرهنگیان را پیگیری کند و برای احقاق حقوق حقه آنها رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق آنها و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی و توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش از همه ظرفیت های علمی و اقتصادی کشور استفاده کند و بتواند طی دوران تصدی مسئولیت خطیر خود در مهم ترین وزارتخانه کشور، بالندگی و رشد همه جانبه ایجاد کند.

نماینده پاکدشت در مجلس یازدهم با اشاره به حملات سایبری روزهای گذشته که زیرساخت های سوختی کشور را هدف قرار داده است، عنوان کرد: تکرار حملاتی از این دست با توجه به اراده دشمنان و تغییر تاکتیک آنها از روش های سخت افزاری و لشگرکشی های گسترده به جنگ های نرم افزاری و وابستگی بیش از حد ساختار کشور به بسترهای سایبری لازم است مسئولان مربوطه با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور تدابیری را اتخاذ کنند که از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر در صورت وقوع این حملات، تحت فرماندهی واحد که دستخوش تغییرات سیاسی و اداری این دوره شده و با پیش بینی و طرح ریزی طرح های مختلف، پدافندی اعمال کنند که کمترین آسیب به زیرساخت های اقتصادی کشور وارد شود.

بشیری در ادامه شفافیت یا ارائه اطلاعات با اعتماد نو به نقل از برنامه ها به مردم را یکی از بسترهای نظارتی دانست و افزود: طبق فرمایش رهبری هیچ کس فوق نظارت نیست حتی ایشان چه رسد، به دستگاه های مرتبط با رهبری؛ از این رو همه باید نظارت شوند. نظارت بر کسانی که حکومت می کنند به طور طبیعی به معنای تجمع قدرت و ثروت است یعنی اموال بیت المال و اقتدار اجتماعی و سیاسی در بخشی از حکام است و برای اینکه امانت به خرج دهند و سوءاستفاده نکرده و نفعشان طغیان کند لازم است همه باشند.

اظهارات ضد ایرانی پمپئو در مقر فرماندهی سنتکام
هم اکنون بخوانید

عضو مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: بنابراین شفافیت از مطالبات مردم به خصوص جوانان است چرا که ولی نعمتان ما می خواهند بدانند که مدیران مختلف در راستای وظایف محوله، سلامت مالی و فسادستیزی چه می کنند لذا از هیأت رئیسه مجلس می خواهم طرح شفاف سازی آرای نمایندگان را سریع تر در دستورکار مجلس قرار داده و دولت نیز با همراهی دستگاه های مرتبط تدابیری اتخاذ کند که شفافیت مالی مدیران و مسئولان در سریع ترین زمان ممکن انجام شود تا از فرصت طلبی عده ای سودجو که به حیثیت همه کارمندان و مدیران خدوم لطمه وارد می کنند، جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه خود عنوان کرد: از مسئولان مربوطه می خواهم در خصوص تکمیل کمربندی ملی پاکدشت، خط دوم انتقال پسآب از تهران به پاکدشت، استادیوم ۵ هزار نفری شهدای مرصاد، بیمارستان منطقه، شهرک فرون آباد و غیره و تأمین آب برای کشاورزی و رفع مشکلات تعاونی های مسکن قریب به ۲۰ ساله اقدام فوری انجام دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور و هیأت دولت که میان مردم حضور پیدا می کنند تشکر کرده و از ائمه جمعه و جماعات و مسئولان و مردم متدین و ارادتمند به علما و مراجع عظام شهرستان پاکدشت که در مراسم اربعین رحلت علامه حسن زاده آملی در مصلی این شهرستان حضور یافتند، قدردانی می کنم ضمن اینکه لازم است مسئولان آموزش و پرورش به حادثه مدرسه علی آباد کتول رسیدگی کنند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + دو =

دکمه بازگشت به بالا