گزارش «دیلی صباح» از نگرانی جهان نسبت به افزایش مهاجران افغان


گزارش «دیلی صباح» از نگرانی جهان نسبت به افزایش مهاجران افغان

روزنامه «دیلی صباح» در تحلیلی به بحران افزایش مهاجران افغان پرداخت.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، روزنامه «دیلی صباح» در تحلیلی به بحران افزایش مهاجران افغان پرداخت.

بر اساس این گزارش، «نیکلاس مایر لندروت» رئیس هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا در ترکیه گفت که این اتحادیه قصد دارد همکاری خود را با ترکیه در زمینه مهاجرت‌های نامنظم و امنیت مرزها را تقویت کند.

مایر لندروت در یک کنفرانس خبری در استان وان در شرق ترکیه گفت که  اتحادیه اروپا آماده است تا همکاری خود را در این زمینه با ترکیه حفظ کند. 

وی گفت که اتحادیه اروپا تحولات افغانستان را به ویژه در زمینه مهاجرت و امنیت پس از تشکیل دولت موقت طالبان در هفته گذشته از نزدیک دنبال می‌کند.

مایر لندروت پس از شنیدن مشکلاتی که ترکیه در مرز ایران با آن روبه‌رو است، گفت که چنین مشکلاتی میان ترکیه، منطقه، اروپا و بقیه جهان مشترک است.

بر اساس این گزارش، شورای اروپا کمک‌های بشردوستانه خود برای مردم افغانستان را تا پایان سال جاری  میلادی، چهار برابر خواهد کرد.

مایر لندروت گفت که از کشورهای همسایه افغانستان برای ارائه پناهندگی به مهاجران افغان و تامین امنیت آنها حمایت می‌کند.

وی افزود که در حالی که ترکیه و اتحادیه اروپا در مورد راه‌های مدیریت مهاجرت و مرزها توافق دارند، این موضوع با تحولات اخیر اهمیت بیشتری در مرز شرقی این کشور پیدا کرد.

مایر لندروت با تأکید بر اینکه اتحادیه اروپا قصد دارد از مهاجرت غیرقانونی جلوگیری کند، گفت که اتحادیه همچنین می‌خواهد ظرفیت مدیریت مهاجرت را افزایش داده و از قاچاق انسان به علاوه قاچاق مواد مخدر و اسلحه جلوگیری کند.

امیرآبادی: در دعواهای سیاسی، مشکلات مردم فراموش می‌شود
هم اکنون بخوانید

نگرانی‌ها از افزایش احتمالی مهاجران از افغانستان به دلیل خروج شتابزده ایالات متحده از این کشور پس از دو دهه افزایش یافته است.

ترکیه میزبان نزدیک به پنج میلیون پناهجو است. بسیاری از مهاجرانی که از طریق ایران وارد می شوند، برای یافتن کار یا گذر به شهر ساحلی دیگری که از آنجا برای سفر به اروپا اقدام می‌کنند، عازم استانبول هستند.

ترکیه با پیشروی طالبان در افغانستان و در نهایت تصرف کابل، اقدام‌های مرزی خود را افزایش داده است.  مرز کوهستانی با ایران توسط پایگاه‌ها و برج‌های دیده‌بانی احاطه شده است.

خودروهای گشت‌زنی نیز به طور شبانه‌روزی بر مرز با  ایران نظارت می‌کنند.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا