موفقیت دولت سیزدهم در گروی حل چالش های صد روز اول

آرش حبیبی در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با چالش های پیش روی دولت سیزدهم در صد روز نخست تشکیل کابینه اظهار کرد: آقای رئیسی در بدو ورود به دولت با هجمی از انتظارات مردمی رو به رو است؛ که بر اساس شعارها و وعده های انتخاباتی اش شکل گرفته است.

وی ادامه داد: البته دولت سیزدهم نسبت به دولت های گذشته نقاط مثبتی دارد؛ مثلا همه جریان های سیاسی کشور حتی اصلاح طلبان که به نحوی روند برگزاری انتخابات و رد صلاحیت ها را قبول نداشتند هم از انتخاب وی استقابل کردند و عکس العمل خوبی داشتند.

این فعال سیاسی افزود:  قوه قضاییه، مجلس و سایر نهادها با او همسو هستند و بین همه قوا انسجامی شکل گرفته است. از طرفی مردم با توجه به عدم اعتمادی که در دولت روحانی بویژه در حوزه اقتصادی شکل گرفت انتظار دارند دولت آینده شرایط اقتصادی را بهبود بخشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: هرچند مشارکت خیلی قابل انتظار نبود، اما با همین حد از مشارکت انتخاباتی همه مردم انتظار دارند دولت بعدی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور تلاش زیادی انجام دهد.

وی گفت: در این ۱۰۰ روز که کلیدی ترین و مهم ترین دوره هر ریس جمهوری است؛ اولین و مهم ترین چالش سازماندهی و انتخاب تیم همراه و هیئت دولت و پست های کلیدی کشور است. شاید رئیسی مستقل بودنش را امتیاز می داند اما به نظر من ضعف این موضوع در زمان کادر سازی مشخص می شود. سازمان دهی و انتخاب نیروهای همفکر ایشان سخت است.

تقدیر نماینده رئیس قوه قضائیه از اعضای سابق هیأت منصفه دادگاه‌های مطبوعاتی و سیاسی/ برگزاری ١٤٠ جلسه دادگاه مطبوعاتی و سیاسی طی ۲ سال اخیر
هم اکنون بخوانید

حبیبی خاطر نشان کرد: چالش مهم بعدی در سیاست خارجی است. ایشان خودشان درمجمع تشخیص مصلحت نظام دوبار به FATF رای منفی داده است. البته امکان دارد در کسوت رئیس جمهور نظرش عوض شود، که این امر با استقبال افکار عمومی و حتی مخالفانشان هم همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع بعدی برجام است؛ کشور با این موضوع در چالش جدی است. مشکلات زیادی باید حل شود؛ بسیاری از این مشکلات به سیاست خارجی ما مربوط است. بنابراین تیم اقتصادی و وزارت خارجه دولت بعدی از اهمیت بالایی برخودار است.

این عضو حزب مردم سالاری در پایان به ضرورت حل موعضلاتی مثل تورم، بازگشایی دانشگاه ها و مدارس، بحث واکسیناشسون کرونا، حل مشکل بورس نیز اشاره کرد و گفت:  تعهدات زیادی در شعارهای آقای رئیسی بوده است. مردم هم شرایط را می دانند و اگر احساس کنند کسی رو به جلو برای حل شکلات حرکت می کند، کمکش می کنند.  من هم برای آقای رئیسی و تیم آینده ایشان آرزوی موفقیت می کنم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا