همکاری صداوسیما با سیاستمدار سابق انگلیس برای نمایش گاف های سیاسی

«دیلی شو» نمایشی آمریکایی است که در آخر شب و از روز دوشنبه تا چهارشنبه، از شبکه کمدی سنترال پخش می‌شود. این اعتماد نو به نقل از برنامه نیم ساعته، از تاریخ ۲۱ ژوئیه ۱۹۹۶ (۳۱ تیر ۱۳۷۵) آغاز به کار کرد و دو مجری آن جان استورات و تروور نوآ برای سال‌ها توانستند افکار عمومی ایالات متحده را با خود همراه سازند.

محبوبیت «دیلی شو» با نمایش دادن گاف های سیاستمداران ایالات متحده تا آنجا پیش رفت که فقط باراک اوباما رئیس جمهوری اسبق آمریکا هشت مرتبه در آن شرکت کرد و دستمایه خنده میلیون ها آمریکایی در پاسخ دادن به سوالات فوق چالشی استورات شد. طنزهای سیاسی در ایالات متحده آنچنان درخشید که هالیوود هم تاکنون به عنوان قطب اصلی صنعت سینما در جهان بیش از ۴۰ فیلم در این خصوص تولید کرده که مطرح ترین آنها انتخابات، دکتراسترنج لاو، مصاحبه و بودن یا نبودن است.

حالا شبکه پرس تی وی، نیز به سراغ ساخت این مدیوم پرطرفدار رفته و با استخدام لمبیت اوپیک، مجری طنزپرداز انگلیسی، اعتماد نو به نقل از برنامه «سگ ها و گربه ها» (cats dogs) را از استودیو لندن به روی آنتن می برد.

اوپیک این اعتماد نو به نقل از برنامه را در همکاری با مهدی عرب، تهیه کننده ایرانی مستقر در تهران به خط آنتن می رساند.  

***

مهدی عرب در چهاردهمین سالگرد تاسیس شبکه پرس تی وی (۱۱ تیر ماه)، درباره «سگ ها و گربه ها» گفت و گویی با ایسنا داشته است.

تهیه کننده اعتماد نو به نقل از برنامه «سگ ها و گربه ها» درباره علل همکاری با اوپیک گفت: آقای اوپیک از سیاستمداران مطرح انگلیس به حساب می آیند که به مدت ۱۲ سال نماینده مجلس عوام از حزب لیبرال دموکرات بوده است و نزد مردم بریتانیا چهره ای کاملا شناخته شده هستند و نیز از تبحر بسیار بالایی در استفاده از طعنه های محکم سیاسی در قبال رفتار سیاستمداران برخورداراند که همین موضوع باعث شده تا این اعتماد نو به نقل از برنامه یکی از مطرح ترین اعتماد نو به نقل از برنامه های طنز سیاسی در غرب به ویژه در بریتانیا به حساب آید.

پیام معاون امور هنری برای درگذشت عثمان محمدپرست/غمش در نهان خانه دل نشیند
هم اکنون بخوانید

عرب می گوید: هدف این اعتماد نو به نقل از برنامه به سخره گرفتن رفتار دوگانه غرب در توسل به حقوق بشر به حساب می آید و به همین منظور قسمت های مربوط به دادن جایزه صلح نوبل توسط اوپیک به دونالد ترامپ و صدام حسین یکی از پربازدیدترین اعتماد نو به نقل از برنامه های طنز سیاسی در غرب و بریتانیا محسوب می شود و با استقبال گسترده افکار عمومی آن کشور برای پخش مجدد رو به رو شد.

مهدی عرب ـ تهیه کننده سگ ها و گربه ها

وی اضافه می کند: در آن قسمت از اعتماد نو به نقل از برنامه «سگ ها و گربه ها» اوپیک در اجرایی خیره کننده با یادآوری برندگان جایزه صلح نوبل از جمله آنگ سان سوچی، رهبر سابق میانمار که سکوتش در برابر قتل عام مسلمانان روهینگیایی واکنش‌ های جهانی را برانگیخت و نیز اشاره به برخی از نامزدهای دریافت این جایزه از جمله دونالد ترامپ، با اظهار تاسف از اینکه دست صدام حسین از این دنیا کوتاه شده است، پیشنهاد می کند که محمد بن سلمان گزینه بعدی دریافت جایزه صلح نوبل باشد.

به گفته تهیه کننده اعتماد نو به نقل از برنامه «سگ ها و گربه ها»، بهانه این چنین طنزپردازی هایی، کودتای اخیر در میانمار و دستگیری آنگ سان سوچی توسط ارتش آن کشور بوده و از سوی دیگر با رویکرد طنزآمیز خود، فرمان‌ های اجرایی متعدد رئیس جمهور جدید آمریکا در جهت خنثی کردن فرمان های رئیس جمهور قبلی و تلاش او برای اصلاح چهره مخدوش شده این کشور در دنیا را مورد نقد و بررسی قرار داده است.

عرب همچنین درباره حملات متعدد مجری به ولیعهد عربستان سعودی در اعتماد نو به نقل از برنامه «سگ ها و گربه ها» می گوید: میزان طعنه های طنزآمیز سیاسی اوپیک به بن سلمان تا حدی محبوبیت پیدا کرد که بسیاری از مخاطبان انگلیسی تکیه کلام معروف: «اوپیک دست از سر بن لادن برنمی دارد» را اصطلاحا ترند کرده اند.

برندگان جوایز اسپریت معرفی شدند
هم اکنون بخوانید

وی درباره ی آیتم های دیگر این اعتماد نو به نقل از برنامه که درباره ی مذاکرات میان ایران و عربستان برای بهبود روابط دو کشور در قالب زبان طنز مطرح شده یادآور شد: اوپیک در یکی از اعتماد نو به نقل از برنامه های اخیر «سگ ها و گربه ها» درخصوص مذاکرات میان ایران و عربستان برای بهبود روابط دو کشور در قالب زبان طنز به سران آل سعود توصیه کرده که ابتدا به صلح با کشورهای همسایه‌شان و به‌خصوص یمن فکر کنند.

عرب درباره ساختار اعتماد نو به نقل از برنامه «سگ ها و گربه ها» گفت: اعتماد نو به نقل از برنامه (cats dogs) از ۸ آیتم ۴۰ ثانیه تا ۲ دقیقه ای تشکیل می شود که مجری متناسب با هر آیتم مطالب خود را با زبان طنز سیاسی به بینندگان منتقل می کند.

این تهیه کننده درباره نگارش متن نیز خاطرنشان می کند: متن اولیه توسط بنده نوشته و ترجمه می شود و آقای لمبیت اوپیک نیز ملاحظات خود را در ویرایش نهایی در متن لحاظ می کنند و متناسب با سوژه های هفتگی و آیتم های تصویری تهیه شده، همین روند ادامه پیدا می کند.

عرب در پایان گفت: تاکنون ۳۵ قسمت از اعتماد نو به نقل از برنامه «سگ ها و گربه ها» در استودیویی در لندن ضبط و پس از تدوین نهایی در تهران، از آنتن پرس تی وی پخش شده است.
«سگ ها و گربه ها» هر پنج شنبه ساعت ۲۱:۰۰ روی آنتن شبکه پرس‌ تی‌ وی می رود و بازپخش آن ساعت ۰۷:۰۰ و ۱۴:۰۰ روز جمعه و ۱۲:۰۰ شنبه و ۱۹:۰۰ روزهای یکشنبه روی آنتن است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + نه =

دکمه بازگشت به بالا