ریولین در آخرین سفرش به نیویورک حامل چه پیامی است؟

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه وارد نیویورک شد.

طبق این گزارش، قرار است که ریولین با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نیویورک و سپس با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و و نمایندگان جامعه یهودیان در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کند.

شبکه عبری زبان کان در این باره گزارش داد که این آخرین سفر ریولین قبل از پایان یافتن ماموریتش در سمت ریاست رژیم صهیونیستی است.

سایت عبری واللا نیز درباره اعتماد نو به نقل از برنامه دیدار ریولین با بایدن نیز نوشت که قرار است در جریان این دیدار مسائل سیاسی مهم مانند پرونده هسته‌ای ایران، افزایش قدرت حزب‌الله لبنان و جنبش مقاومت اسلامی حماس بررسی شود.

طبق این گزارش، رئیس رژیم صهیونیستی درصدد است تا روابط تل‌آویو با دو حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا حفظ و تقویت کند و به همین منظور علاوه بر دیدار با پلوسی قرار است که با نمایندگان دو حزب در کنگره دیدار کند.

ریولین همچنین قرار است با نمایندگان چند کشور در سازمان ملل دیدار کند و آنها را در جریان تلاش‌ها برای بازسازی غزه ئس از جنگ اخیر قرار دهد.

روون ریولین در این سفر در تلاشی برای تحت فشار قرار دادن جنبش حماس برای آزاد کردن اسیران صهیونیست، لیا گولدن، مادر “هدار گولدن” سرباز اسیر اسرائیلی در جریان جنگ ۵۱ روزه غزه را با خود همراه کرده است.

در همین حال، یک منبع مطلع به خبرگزاری رویترز گفت: قرار است که بایدن به ریولین اعلام کند که واشنگتن و تل‌آویو یک هدف مشترک دارند و آن جلوگیری از پیشرفت هسته‌ای ایران است.

پادشاه اردن: صلح عادلانه بر مبنای راه حل دو کشوری گزینه استراتژیک ماست
هم اکنون بخوانید

وی همچنین تصریح کرد: بایدن همچنین در جریان این دیدار بر حق اسرائیل برای دفاع از خودش تاکید خواهد کرد.

طبق گفته این منبع، همچنین انتظار می‌رود که دو طرف درباره جنگ ۱۱ روزه اخیر غزه رایزنی کنند.

روون ریولین تا ۹ ژوئیه ریاست رژیم صهیونیستی را برعهده دارد و پس از آن  رئیس جدید رسما جانشین او خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا