تشکیل ۶ پرونده تخلف انتخاباتی در دستگاه قضایی هرمزگان/توقیف ۱۰۶ شناور متخلف در صید ترال

علی صالحی ظهر امروز (اول تیرماه) در نشستی خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه، افزود: با توجه به شیوع کرونا گرچه کارمان کم نشد بلکه تمامی همکارانم در دستگاه قضایی استان خاشعانه و فداکارانه به فعالیت خود ادامه دادند و حتی دو تن از همکاران به واسطه ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ دستگاه نظارت الکترونیکی (پابند) بر پای زندانیان نصب شده است، اظهار کرد: این دستگاه محدوده مشخصی را برای تردد زندانی مشخص و کاهش آسیب های زندان را به همراه دارد و سبب تحکیم بنیان خانواده ها می شود که در حال بررسی افزایش تعداد دستگاه های مذکور در سطح استان هستیم.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه با تلاش شبانه روزی همکارانم در سطح استان در اکثر شاخص ها دارای رتبه برتر کشوری هستیم، خاطرنشان کرد: میانگین پرونده مانده، کاهش متوسط اوقات رسیدگی، نداشتن شعب نامتعارف، ابلاغ الکترونیک، میزان کاهش پرونده های ورودی در اتهام اول، شاخص های چهارده گانه سازمان زندان ها، مدل تعالی فرهنگی وتکریم ارباب رجوع، طرح قانون حدنگار، برخورد با جرائم خاص و خشن، اعطا تسهیلات زندانیان، رسیدگی به پرونده ها، مختومه شدن پرونده های معوق، ملاقات مردمی و پیگیری نامه های دریافتی و دادرسی الکترونیک از جمله شاخص هایی هستند که هرمزگان دارای رتبه برتر در بین دستگاه های قضایی سراسر کشور است.
وی با بیان اینکه کلیه موارد دادرسی زندانیان به صورت الکترونیک برگزار می شود، تصریح کرد: این عمل با توجه به شیوع کرونا و تسهیل در زمان رسیدگی صورت گرفته و سبب افزایش و سرعت رسیدگی و دادرسی به پرونده های زندانیان می شود و حتی ۱۱ مورد با خارج کشور از جمله امارات و افغانستان صورت گرفته است.
صالحی با اشاره به اینکه ایجاد ارتباط آنلاین بین زندانیان و خانواده اش برای نخستین بار در استان هرمزگان در سامانه قوه قضاییه صورت گرفت، عنوان کرد: این امر علاوه بر کاهش هزینه خانواده ها، سهولت در دیدار زندانیان با خانواده ها را به همراه دارد.
وی ادامه داد: نوبت دهی الکترونیک برای صرفه جویی در وقت شهروندان و هم رعایت نظم در دستور کار قرار گرفته است که کوجب رضایت مراجعه کنندگان را به همراه داشته است.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه توسعه اماکن قضایی در سراسر استان در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: با تلاش همکارانم مرکز ماده ۱۶ راه اندازی و معتادان سطح شهر جمع آوری و به مرکز بازپروری منتقل می شوند و حتی ظرفیت این مرکز افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۶ فروند کشتی و شناور لنج صیادی کشتی ترال در استان هرمزگان طی دوسال گذشته صورت گرفته است، اظهار کرد: هم به نیروی دریایی سپاه، هم ارتش و هم دریابانی اطلاع داده ایم که شناورهایی با صید ترال توقیف شود و پرونده تخریب زیست محیطی تشکیل و رسیدگی می شود.
صالحی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار تن برنج در این مدت با دستور قضایی ترخیص شد، خاظرنشان کرد: ترخیص کالاهای اساسی کشور در گمرکات هرمزگان نیز برای مقابله با کمبودهای بازار در دستور کار قرار گرفت و اقدامات مناسبی صورت گرفت.
وی ادامه داد: از بیکاری ۵ هزار نیرو ممانعت کردیم و از تعطیلی ۲۱ واحد تولیدی با دستورات دستگاه قضایی هرمزگان جلوگیری شد.
عالی ترین مقام قضایی با اشاره به اینکه ۶ کشتی حامل سنگ آهن قاچاق را توقیف کردیم، بیان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید از خام فروشی و قاچاق جلوگیری کنیم که در همین راستا با این ۶ کشتی برخورد شد.
وی با بیان اینکه مشکلات مسکن مهر بندرعباس بلاتکلیفی ۲۰ هزار واحد مسکن مهر با ورود دستگاه قضایی برطرف شد، افزود: در بحث مسئولیت های اجتماعی و احذ مالیات در داخل استان هرمزگان بنگاه های اقتصادی نیز ورود جدی داشتیم و پای منافع و حقوق مردم هرمزگان کوتاه نمی آییم.
صالحی با اشاره به اینکه در سراسر استان هرمزگان از  شش ماه گذشته به منظور مقابله با جرائم، شعب ویژه انتخاباتی در سراسر استان تشکیل شد، عنوان کرد: در روز انتخاباتی تعدادی محدود تخلف صورت گرفت که غالبا برخی افراد به دنبال خرید و فروش رای بودند.
وی ادامه داد: در این راستا ۶ پرونده قضایی تشکیل و تعدادی افراد بازداشت شدند.

تکذیب یک ویدئو در خصوص سانحه شناور کنارک
هم اکنون بخوانید

صالحی در خصوص متخلفین انتخابات ۹۸ در هرمزگان گفت: احکام متخلفین صادر و ابلاغ شده است و با متخلفین برخورد مقتضی صورت گرفت.

وی در پایان اظهار کرد: پرونده تخلف برخی از مدیران دستگاه های اجرایی همچون شهردار رودان، شهرداران منطقه یک و سه بندرعباس، مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی هرمزگان، مدیرکل سابق مخابرات هرمزگان، مدیرکل اسبق راه و شهرسازی هرمزگان در حال رسیدگی است.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا