هیات تطبیق مصوبات، به مصوبه ۲۰۳۰ اشکال قانونی نگرفته است

به گزارش اعتماد نو ، حسینعلی حاجی دلیگانی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۱۳۸ قانون اساسی اعلام کرد: مصوبه ۲۰۳۰ در شهریورماه در هیات دولت تصویب شد و اکنون سوال این است که آیا این مصوبه به مجلس فرستاده شد یا خیر؟!

نماینده اصولگرای شاهین‌شهر در مجلس ادامه داد: آیا دولت مصوبه را به مجلس ارسال نکرده است و چرا از حق خود در این رابطه استفاده نکردید؟ مراجع عظام تقلید نیز به این مسأله ورود کرده‌اند.

علی لاریجانی در پاسخ به اخطار حاجی‌دلیگانی با بیان این‌که طرح ۲۰۳۰ از دو منظر محتوایی و شکلی قابل بررسی است، اعلام کرد: از نظر شکلی این‌طور است که دولت مصوبه‌ای داشته که ما می‌خواهیم این ساختار را دنبال کنیم. بنده این موضوع را به هیات تطبیق مصوبات فرستادم، بنابراین زیرساخت‌ها اشکال قانونی ندارد. اما محتوا بحث دیگری است که نیاز است شورایعالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش و تحقیقات آن را بررسی کنند.

او با بیان این‌که در هیات تطبیق مصوبات از نظر محتوایی نمی‌شد، بحث کرد؛ بلکه فقط از نظر شکلی می‌توانستند آن را بررسی کنند، یادآور شد: هیات تطبیق مصوبات از نظر شکلی، اشکال قانونی به مصوبه ۲۰۳۰ نگرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه سوال شود که محتوای این مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده یا خیر باید بگویم که چنین بحثی نبوده، یعنی جایی مورد بررسی قرار نگرفته و شورای انقلاب فرهنگی نیز به این بحث هنوز ورود نکرده، هرچند که باید ورود می‌کرد.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: در جلسه قبل هم گفتم کمیسیون نیز به بحث محتوایی مصوبه ۲۰۳۰ ورود کند.

به روحانی بگویید ۲ کارت زرد مجلس، پیام هشیاری برای دولت بود
هم اکنون بخوانید

 

منبع:اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا