کتاب «اقدامات و برنامه‌های حوزه ارتباط با جامعه و صنعت» منتشر شد

به گزارش ایسنا، دکتر محمدسعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در این خصوص اظهار کرد: همکاری میان بخش‌های صنعتی و دانشگاه‌ها بدون شک یکی از زمینه‌هایی است که در همه کشورها مطرح بوده و می‌تواند تأثیری تعیین کننده در اقتصاد و صنعت کشور داشته باشد، لذا برقراری ارتباط منسجم و سازمان‌یافته بین صنایع و دانشگاه‌ها یکی از نیازهای اساسی کشور است.

وی افزود: این ارتباط به دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را هم‌راستا با نیازهای جامعه و صنعت کرده و متخصصان و پژوهشگرانی را پرورش دهند که به معنای واقعی بتوانند نیازهای صنعت را برآورده کنند. در سال‌های اخیر همکاری‎های دانشگاه و صنعت در برخی زمینه‌ها دستاوردهای مهمی برای کشور به ارمغان آورده است، اما هنوز هم اقدامات بسیار مهمی وجود دارد که انجام آن‌ها می‌تواند باعث هم‌افزایی و همکاری بیشتر دانشگاه‌ها و واحدهای صنعتی شود.

دکتر سیف در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه در این راستا دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور نیز اقدامات مناسبی را آغاز و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها و الگوهای مفیدی در جهت توسعه قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت، بهبود دوره‌های کارآموزی، اشتغال فارغ التحصیلان، کمک به رفع چالش‌های ملی و موارد مشابه تعریف و اجرا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور معاونان پژوهش و فناوری وزارتخانه‌ها، مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مختلف با هدف بهبود وضعیت ارتباط با جامعه و صنعت، آسیب‌شناسی ارتباط میان دانشگاه و صنعت، به اشتراک‌گذاری تجارب موفق و بررسی پیشنهادات مراکز آموزش عالی و دستگاه‌های اجرایی در تقویت این ارتباط از اهمیت زیادی برخوردار است. بدین منظور در گزارش حاضر خلاصه‌ای از فعالیت‌ها، اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها و اقدامات معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان شده است.

ویدئو / موسیقی فیلم؛ «هری پاتر»
هم اکنون بخوانید

دکتر سیف در پایان افزود: مسلماً پیشبرد این اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها بدون همکاری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی میسر نبوده و این مراکز نقش بسزایی را ایفا کرده‌اند. امید است با همکاری و مساعدت همکاران و بخش‌های مرتبط شاهد هم‌افزایی بیشتر و اثربخشی این اقدامات در جهت توسعه هر چه بیشتر ارتباط دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی با جامعه و صنعت باشیم.

به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، فایل کتاب اقدامات و اعتماد نو به نقل از برنامه‌های حوزه ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق لینک قابل دانلود است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا