اغلب کاندیداها از حل مشکلات اقتصادی سخن می گویند/ راهکار حل مشکلات، تحول در آموزش است

به گزارش ایسنا، در ایام سالروز رحلت حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) و قیام پانزده خرداد، محسن حاجی میرزایی، در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، با تسلیت سالروز ارتحال بنیانگدار کبیر انقلاب، اظهار کرد: حضرت امام(ره)، حق بزرگی به جامعه دارد و با قیامش چشم جهانیان را بر روی حقایق بسیاری گشود و افق های بلندی را در مسیر ملت ها نمایان کرد.

وی با تأکید بر تلاش برای استمرار راه حضرت امام(ره) و حفظ ارزش های انقلاب افزود: مدافع اندیشه ها و آرمان های امام خواهیم بود و برای تحقق اهدافش، تمام  سعی خود را به کار خواهیم گرفت، زیرا تعلیم و تربیت در انقلاب اسلامی، جایگاه بزرگی داشته و دارد.

حاجی میرزایی با اشاره به سخنی از حضرت امام (ره) در پانزدهم خرداد که فرمودند: «یاران من در گهواره هستند.» و «امید من به دبستانی هاست.»، تصریح کرد: نگاه بنیانگذار انقلاب به آموزش و پرورش، نگاه بسیار عمیقی بود  و این نگاه جایگاه رفیعی در انقلاب داشت. ایشان معتقد بودند، استمرار دهنده و قوام دهنده انقلاب، نسل جدید هستند و امروز این موضوع آشکارشده است.

وی ادامه داد: برای ساختن آینده ای متفاوت، موثرترین و مهم ترین مسیر، تعلیم و تربیت است، اکنون که از سیطره رسانه ها و فضای مجازی صحبت می شود و همه هنر این فضا، تغذیه کننده چشم و گوش افراد است. آموزش و پرورش طی ۱۲سال روی افراد سرمایه گذاری می کند و شخصیت و هویت آن ها را می سازد لذا اگر جامعه از نظام تعلیم و تربیت غافل باشد ممکن است به توفیقاتی دست یابد، اما این موفقیت ها پایدار نخواهد بود.

تشکیل ۲ قرارگاه برای کنترل بدحجابی/ اصلاح وضعیت پوشش و حجاب کارمندان آغاز شد
هم اکنون بخوانید

وزیر آموزش و پرورش، پایدار ترین توفیق را، تحول در نظام یادگیری و تربیت انسان ها، برشمرد و عنوان کرد: اهدای ۳۶هزار دانش آموز شهید و ۵هزار معلم شهید به انقلاب، نشان از به دوش کشیدن بار انقلاب و دفاع مقدس، توسط نظام تعلیم و تربیت است و این تعداد شهید یک پنجم کل شهدای جنگ تحمیلی را شامل می شوند، لذا معلمان و دانش آموزان در قبل و بعد از انقلاب همواره در عرصه های مختلف نقش آفرین بودند.

وی با اشاره به موضوع انتخابات پیش رو، اظهار کرد: هرچند اغلب کاندیدای ریاست جمهوری از حل مشکلات اقتصادی سخن می گویند، لزوما راه حل مسائل از جنس همان مسائل نیست بلکه ریشه در تحول در نظام یادگیری و آموزش است.

عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد:  انقلاب اسلامی برای ساختن فرهنگی غنی و استمرار حیاتش، باید توجه بیشتری به نظام تعلیم و تربیت داشته باشد، آموزش و پرورش نیز تلاش کرده است در سال های اخیر اندیشه های حضرت امام (ره) را در کتاب های درسی اشاعه دهد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به اهداف رهبر کبیر انقلاب، آینده ای درخشان برای جامعه رقم بخورد.

 وی با تشریح قابلیت های شبکه شاد، تصریح کرد: شبکه شاد علاوه بر قابلیت های آموزشی،  در شرایط کرو، نطام تعلیم و تربیت را از تزلزل رهایی بخشید و عوامل تربیتی، از جمله دانش آموز، معلم، مدرسه و خانواده را به یکدیگر پیوند داد.

وزیر آموزش و پرورش از انجام بیش از سیصد هزار ارتباط زنده در شبکه شاد خبر داد و افزود: امروز می توانیم با بیش از ۸۰هزار مدیر مدرسه به طور همزمان و مستقیم ارتباط داشته باشیم که از قابلیت های ویژه شبکه شاد است و برای اولین بار این کار در آموزش و پرورش صورت می گیرد.

۴ کشته و ۶ مصدوم در انفجار در کارگاهی در پارک‌وی تهران
هم اکنون بخوانید

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی تحقق عدالت های آموزشی را یکی دیگر از کارکرد های شبکه شاد برشمرد و افزود: تدریس معلمان برتر و امکان استفاده همه دانش آموزان سراسر کشور از این نوع تدریس ها از جمله مصادیق تحقق عدالت اجتماعی است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا