تشکیل پنج قرارگاه برای مراسم جاماندگان اربعین حسینی/پیشنهاد پلیس برای شناور کردن ساعات کاری ادارات

رییس پلیس تهران بزرگ تمهیدات پلیس برای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی را اعلام کرد.


به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت صبح امروز (دوشنبه)  در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه پلیس برای نظم و امنیت همه مراسمات به ویژه محرم اقدامات ویژه‌‌ای داشتند، اظهار داشت: امروز جمع کثیری از همکارانم در مرزها حضور دارند تا تردد زائران تسهیل پیدا کند.


سردار رحیمی با بیان اینکه مراسم جاماندگان اربعین از میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم است، گفت: پلیس مسئولیت دارد بحث امنیتی، انتظامی و ترافیکی را برقرار کند.


رئیس پلیس پایتخت گفت: پلیس نامحسوس  و اطلاعات، پلس آگاهی، پلیس راهور، پلیس‌های انتظامی در قالب پنج قرارگاه وظایف خود را انجام خواهند داد.


وی ادامه داد: در مراسم جاماندگان بیش از هزار همکار پلیس خانم حضور خواهند داشت. 


سردار رحیمی گفت: از جمعه شب پلیس راهور با بهره‌گیری از جرثقیل مکلف به پاکسازی مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین خواهند بود؛ توقف خودرو از ساعت ۲۴ جمعه تا پایان مراسم جاماندگان اربعین ممنوع است.


وی افزود: مکان‌هایی برای اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در انتهای مسیر در نظر گرفته خواهد شد تا زائرین را جابجا کنند.


سردار رحیمی تاکید کرد: تردد در تمام خیایان‌های عمود بر مسیر راهپیمایی ممنوع است‌؛ همچنین پارک خودرو‌ها در خیابان‌های موازی با مراسم اربعین برای کسانی که در این مراسم حضور خواهند  داشت مشکلی نخواهد داشت.


رئیس پلیس پایتخت با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: جلساتی در این خصوص از یک ماه گذشته برگزار شده است و تمامی مدارسی که در مسیرهای ویژه قرار دارند شناسایی شدند و بحث‌ ترافیکی و نصب علائم در دستور کار قرار دارد. برای بهره گیری از ظرفیت معلمان و دانش‌آموزان راه‌اندازی پلیس مدارس در دستور کار قرار دارد و از ظرفیت همیاران پلیس و فرهنگیاران پلیس استفاده خواهد شد. 

تبیین سه گام مشارکت اجتماعی در مبارزه با کرونا/مردم ازما انتظار مدیریت جدی تر وسریع تر دارند
هم اکنون بخوانید


وی با بیان اینکه قبل از کرونا بیش از ۱۷ تا ۲۰ هزار سرویس مدارس فعالیت می‌کردند، گفت: پلیس با حساسیت موضوع سرویس مدارس را پیگیری می‌کند؛ مدیران مدارس باید در انتخاب سرویس مدارس با دغدغه عمل کنند چرا که در این حوزه مسئولیت ویژ‌ه‌ای دارند.


وی افزود: باید رانندگانی انتخاب شوند که صلاحیت فردی داشته‌ باشند و خودروهایی انتخاب شده استانداردهای لازم را داشته باشند. رئیس پلیس پایتخت گفت: مدارس باید رانندگان را به پلیس‌های راهنمایی و رانندگی برای گذارندن دوره‌های آموزشی معرفی کنند.


رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس دارد، افزود: بنا به پیشنهاداتی که پلیس داد طرح ترافیک از ساعت ۶/۳۰ شروع و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت؛ همچنین پیشنهاد دیگر پلیس شناور کردن ساعت کاری ادارات است و اینکه درخواست کردیم تا ۲۰ درصد از کارکنان دورکار شوند که توسط استاندار تهران در حال پیگیری است.


رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه شهردادی شهرداری برای شروع مدارس اتوبوس‌های جدید را وارد خواهد کرد،گفت: در طول مهرماه دستگاه‌های متولی باید در ابتدای روز و عصر آمادگی کامل داشته باشند.


وی اضافه کرد: با بازگشایی مدارس ممنوعیت فعالیت کامیونت را از شش تا ۹ صبح خواهیم داشت؛ همچنین از روزگذشته تا ۱۵ مهرماه هر گونه عملیات عمرانی در سطح شهر تهران ممنوعیت دارد.


رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی درباره فعالیت مواکب گفت: موکب‌ها از چهارشنبه اقدامات خود را شروع می‌کنند و همه موکب‌ها باید مجوزهای لازم را از ستاد جاماندگان اربعین دریافت کنند؛ همچنین استقرار این موکب‌ها نباید زمینه ایجاد ترافیک و مسدودیت خیابان ایجاد کند.

امشب؛ پایان مهلت انتخاب رشته داوطلبان ارشد دانشگاه آزاد
هم اکنون بخوانید


وی اضافه کرد: تاکنون هزار موکب برای حضور در مراسم جاماندگان اربعین درخواست دادند.


سردار رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر برخورد با موتور سیکلت‌هایی که وارد مسیر راهپیمایی می‌شوند، گفت: هر موتور سیکلتی که در مسیر جاماندگان اربعین قرار گیرد قطعا توقیف خواهد شد.


وی درباره بهره‌گیری از ظرفیت گشت‌های ویژه برخورد با جرایم خشن در مهر ماه گفت: طی ۱۵ روز گذشته شروع شده که این گشت‌ها راه‌اندازی شده سرقت‌ها هفت درصد کاهش داشته است.


وی اضافه کرد: خانواده‌ها هیج‌گونه دغدغه‌ای امنیت فرزندانشان را نداشتنه باشند، پلیس برنامه‌ریزی مفصلی برای امنیت دارد.


وی همچنین در خصوص تعداد نیروهای به‌کارگیری شده برای مراسم جاماندگان اربعین گفت: ۱۵ هزار نیرو در مراسم اربعین حسینی حضور خواهند داشت؛ همچنین ۵۰۰ تیم پلیس نامحسوس واطلاعاتی نیز برای تامین امنیت در مراسم جاماندگان اربعین حضور خواهند داشت.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا