دمشق: سازمان منع تسلیحات شیمیایی ابزار دست غرب شده است

به گزارش ایسنا، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل عنوان داشت که سازمان منع سلاح های شیمیایی در بازی ژئوپلیتیک به رهبری ایالات متحده و متحدان غربی آن به ابزاری برای این کشورها تبدیل شده است.

 وی در جلسه پنجشنبه شورای امنیت گفت: سوریه به تعهدات خود عمل کرده و ذخایر سلاح‌های شیمیایی خود را تحویل داده و تأسیسات تولیدی خود را از بین برد. سوریه مخالف فشارها و باج خواهی‌های سیاسی است.

صباغ افزود: تصمیم بی‌سابقه‌ای که اواخر آوریل در نشست کشورهای عضو سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه سوریه اتخاذ شد، گواه روشنی بر دستکاری، سیاست زدگی و فشارهای اعمال شده توسط این کشورها در داخل سازمان است.

وی بار دیگر اتهامات دروغین غرب علیه دمشق را قاطعانه رد و خاطرنشان کرد: تلاش کشورهای حامی سازمان‌های تروریستی در سالهای گذشته برای منحرف کردن توجه کشورهای عضو سازمان ملل و اعضای سازمان منع تسلیحات از رویارویی با این تهدید تروریستی محکوم و مردود است.

وی افزود: رویکرد تخریب آمیز به قوانین سازمان منع تسلیحات که توسط برخی از اعضای عضو شورای امنیت دنبال می‌شود، این سازمان را به ارائه نتایج غلط سوق می‌دهد که اعتبار و حرفه‌ای بودن آن را زیر سوال برده و توانایی آنها برای مقابله با این تهدید را محدود می‌کند.

صباغ تأکید کرد که سوریه بارها و بارها اطلاعات مهمی به سازمان ملل وسازمان منع تسلیحات در مورد نگهداری و انتقال سلاح‌های شیمیایی و مواد سمی توسط سازمان‌های تروریستی برای ساخت نمایشنامه‌هایی از حملات شیمیایی که ارتش سوریه به آنها متهم است، ارائه داده اما تیم حقیقت یاب آنها را به درستی بررسی نکرد.

۶۴ کشته و زخمی در پی وقوع زلزله در فیلیپین
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا