برای اجرای برنامه های سیاسی و خبر ساخته نشدم

این مجری باسابقه تلویزیون در گفت‌وگویی با ایسنا درباره ویژگی‌های یک مجری مناسب برای اجرای مناظره‌های ریاست جمهوری گفت: در مناظره انتخاباتی تلویزیون، مردم می‌خواهند با واقعیت‌های وجودی و شخصیت اشخاصی آشنا شوند که خود را نامزد ریاست جمهوری کرده‌اند. مجری باید کاملا بی طرف باشد و سوالاتش را به عنوان یکی از آدم های کوچه بازار بپرسد و همان سوالاتی که در ذهن مردم است را مطرح کند. مجری مناظره ها باید سعی کند با سوالاتی که می‌پرسد اطلاعات مردم را درباره شخصیت و توانایی نامزدها افزایش دهد.

شجاعی مهر با بیان اینکه اجرای مناظره‌ها کار بسیار سخت و دشواری است، درباره ویژگی‌های مجری مناسب برای اداره این اعتماد نو به نقل از برنامه، گفت: مجری مناظره ها باید از فهم و شعور سیاسی بالایی برخوردار باشد؛ البته طبیعی است که چنین اشخاصی به یک سمت خاصی تمایل دارند برای همین باید از میان مجریان، افرادی که حقگوتر و متعادل ترند انتخاب شوند. کسانی که انصاف را رعایت می‌کنند.

این مجری باسابقه با اعتراف به اینکه توانایی بی طرفی محض را در خودش نمی‌بیند و فکر می‌کند فرد ناخودآگاه به سمت علایقش کشیده می‌شود، تاکید کرد که رعایت اصل بی طرفی در اعتماد نو به نقل از برنامه‌های سیاسی سخت تر و البته ضروری تر است.

او در همین زمینه افزود: یکی از ویژگی‌های مهم برای یک مجری، به ویژه در اعتماد نو به نقل از برنامه‌های سیاسی این است که کاملا بی طرف باشد و بداند اگر کمترین تمایلی به یکی از نامزدها داشه باشد به مردم خیانت کرده و دروغ گفته است. صداقت و راستگویی یکی از وظایف اصلی مجری هاست. مدیران باید کسی را انتخاب کنند که بتواند احساستش را کنترل کند و واقعیت ها را بگوید.

تاکید وزیر ارشاد به پیگیری حقوقی برخی اظهارنظرها در فضای مجازی درباره هنرمندان موسیقی
هم اکنون بخوانید

او با تاکید بر موفقیت خانم ها در عرصه اجرا، اظهار کرد: ما مجریان خانم بسیاری خوبی داریم که خیلی بهتر از آقایان می‌توانند خیلی از اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها را اداره کنند. خانم‌ها از صبح تا شب اعتماد نو به نقل از برنامه‌های مختلف را اجرا می‌کنند. خانم ها  چون دقت نظر بیشتری دارند، نکته سنج هستند، رعایت انصاف را می‌کنند و خیلی قانون‌مندند می‌توانند در اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه‌های سیاسی موفق تر هم باشند. در  کارهای اینچنین این قانونمندی ضروری است و حضور بانوان در این عرصه گام بزرگی است. اینکه دو شخصیت سیاسی مقابل هم بنشینند و یک مجری خانم باسواد و آگاه شخصیت و هویت درونی‌ آن‌ها را آشکار کند موضوع مهمی است.

شجاعی مهر در پایان گفت: من به هر چیزی فکر می‌کنم حتی اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه‌های سیاسی و گویندگی خبر اما انگار من را برای اعتماد نو به نقل از برنامه‌های سیاسی نساخته اند؛ یکی ـ دو بار هم خودم را امتحان کردم وقتی خبر شش صبح رادیو توسط آقای حیاتی پخش می‌شد و من بعدش اعتماد نو به نقل از برنامه صبح را اجرا می کردم، فکر می کردم که اگر جای ایشان باشم برایم سخت است. چون من عادت کرده ام با مردم حرف بزنم و خیلی صمیمی درباره مسائل اجتماعی با آن‌ها صحبت کنم. همانقدر که در مورد مسائل اجتماعی اشراف دارم و بلدم چه بگویم، به همان اندازه در مسائل سیسی ناآگاهم و می‌ترسم وضع را بدتر کنم. برای همین ریسکش را نکردم. معمولا کاری را انجام می‌دهم که بلدم و خوب از پس آن برمی آیم؛ البته واقعا دقیق نمی‌دانم تاکنون چقدر توانسته‌ام از پس اجراهایم بربیایم.

دیدار رئیس و هیات رئیسه دانشگاه الفرات سوریه با رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا