نیک بین: تحقیق و تفحص در شرکت‌های حوزه دخانیات به صورت جدی پیگیری شود

به گزارش ایسنا، جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: وزیر نیرو شما باید نیرو دهنده به مردم باشید نه اینکه جلوی نیروی مردم را بگیرید، تمام نیروی خود را در راه خدمت و  اعمال قانون برای ملت باید صرف کنید، تمام روستاییان در موضوع ادغام آب روستایی و شهری متضرر شده‌اند، همه هم و غم وزارت نیرو باید دفاع از مردم باشد.

وی افزود: شما اگر مخالف برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی هستید، چرا جلوی چاه موتورهای غیرمجاز را نمی گیرید؟ چاه موتورهای غیرمجاز توسط چه کسانی حفر می شود؟ ثروتمندان، آقازاده‌ها، آشناهای مسئولین بلندبالا؟ در یک جابجایی چاه موتور چندین لیتر از لیتراژ  چاه موتورها را کم می‌کنید، تمام قوانین مصوب مجلس را خواندم و این خلاف قانون مصوب مجلس است، پول جرایمی که از چاه موتورها اخذ می کنید در کجا هزینه می کنید؟ چرا به کشاورزان فشار می آورید ؟

نیک بین ادامه داد: از جمله سیاست های غلط این دولت در خصوص نان و دام است چرا نانوایی آردش را به دام می دهد؟ چون به دامدار خوراک دام نمی‌دهیم، چون برای نانوایی دار پخت نان صرف نمی کند، چون شما کشاورزی را از بین برده اید، چون با سیاست های شما کشاورز و دامدار در این کشور در این کشور راهی ندارد جز اینکه بمیرد. جالب‌تر این که خوراک دام نمی‌دهیم، اما ذبح دام را ممنوع کرده‌ایم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت اینترنت حوزه انتخابیه خود بیان کرد: آقای آذری جهرمی شما مسئول رسانه مردم هستید نه مسئول رسانه آدم هایی که برجام‌های ۲۰ دقیقه‌ای را در مجلس مصوب کردند، وضعیت کشور وضع خوبی است اما نظارت بسیار ضعیف است.

نظر شورای نگهبان درباره طرح «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» به زودی اعلام می‌شود
هم اکنون بخوانید

نیک بین بیان کرد: مسولان امنیتی و نظارتی یک سری به شرکت های دخانیات بزنند، شرکت بی ای تی و شرکت جی تی ای از شرکت‌های بزرگ و غول پیکر این کشور هستند، چه خان هایی که در این شرکت‌ها معروف شده‌اند، فساد در این شرکت‌ها از اساس و پایه بنیان وجود دارد، تحقیق و تفحص در این شرکت‌ها باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی ادامه داد: طرح تفصیلی شهرها باید بر اساس منافع مردم باشد، وقتی که قشر مستضعف و محروم در حاشیه شهرها اسکان دارند،هر چقدر می توانیم باید قانون را به نحو به مردم تفسیر کنیم، خیلی از سازمان ها و نهادها در  اراضی ملی تصرف می کنند اما هیچ کسی نیست که از اینها سوال کند، باید از مردم محرومی که در حاشیه شهرها خانه می سازند حمایت شود، در مجموعه شهری مشهد، مجموعه شهرداری کوه پارکی بسیار زیبا برای تنفسگاه شهر مشهد احداث کرده است، اما نمی‌دانم چرا ارتش ده‌ها هکتار اراضی را بدون اعتماد نو به نقل از برنامه مشخص تصرف کرده است؟ نه خودش استفاده می‌کند و نه مردم، در کاشمر در اراضی شمال غربی شهر هیچ گونه زیرساختی وجود ندارد؛ اما شهر به آن سمت پیشرفت می کند؛ چراکه  اراضی ملی در آنجاست و منافع وزارتخانه‌ها در آنجاست.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عده ای ۸ سال یا بهتر بگویم ۳۲ سال در متن اجرایی این کشور بودند و مسبب وضع موجود هستند،همین آشناها و ناآشناها می گفتند ریاست‌جمهوری کاره ای نیست و جالب است برای هیچ کاره شدن به باور غلط خودشان امروز صف کشیده اند.

راه امام خمینی (ره) تنها راه نجات ملت‌ها از یوغ استثمار آمریکایی است
هم اکنون بخوانید

نیک بین همچنین گفت: خناسان از اول انقلاب تا به امروز اعتماد نو به نقل از برنامه‌های مفصلی برای انقلاب داشته اند، هر روز می‌گفتند، هفته آینده انقلاب کارش تمام است هر روز می گفتند امسال کار انقلاب تمام است، در این چهل سال هیچ لطمه‌ای به انقلاب وارد نشده است، اگر خطری به انقلاب وارد شده از سمت خود مسئولین داخلی کشور بوده است، ما دشمنی غیر از دشمن داخلی نداریم، دشمنان خارجی تاثیری ندارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا