رزمایش پدافند زیستی برای مقابله با کرونا در مازندران برگزار می‌شود


رزمایش پدافند زیستی برای مقابله با کرونا در مازندران برگزار می‌شود

به‌دنبال شیوع ویروس کرونا در شهرهای مازندران، سپاه این استان با بسیج امکانات بهداشتی و درمانی در خط مقدم مقابله با کرونا ویروس قرار گرفته و رزمایش پدافند زیستی را در شهرهای استان برپا می‌کند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، به‌دنبال شیوع ویروس کرونا همه اقشار بسیجی به همراه مراکز درمانی و بهداشتی طرف قرارداد درمانی آماده جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان شدند. در پی شیوع کرونا و پیشگیری از انتقال این ویروس سپاه قائم‌شهر بازار و پاساژهای این شهرستان را سمپاشی و ضد عفونی کرد.

طلاب بسیجی شهرستان تنکابن نیز در مبارزه با ویروس منحوس کرونا با امکانات شخصی و همکاری شبکه بهداشت و درمان بیمارستان شهید رجایی تنکابن را ضدعفونی کردند.

در پی گسترش بیماری کرونا در سطح استان مازندران بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران کمپین مقابله با کرونا تشکیل داد. بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران چندی پیش با شعار در کنار مردم خواهیم ماند برای مقابله و درمان با کرونا اعلام آمادگی کرد، گام‌های استواری در راستای خدمت‌رسانی و ایجاد آرامش در استان برداشت و همراهی و همکاری دانشجویان را در سه حیطه خواستار شد.

آموزش و پیشگیری که شامل تشکیل غرفه‌های آموزشی در مراکز بهداشتی و توزیع ماسک، آموزش رسانه‌ای، آموزش در قالب مکتوبیات، اعتماد نو به نقل از برنامه‌های نماز جمعه‌های استان، مساجد شهر ساری و باقی شهر‌های استان در قالب تیم‌های آموزشی می‌شود. کار درمان که شامل نقش‌آفرینی برای خلأهای مراکز درمانی است و نظارت بر مراکز پخش که به‌معنای صورت گرفتن اقداماتی در حوزه داروخانه و تجهیزات پزشکی است.

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به‌منظور پیشگیری و مقابله با کرونا، کمپینی را با عنوان کمپین مقابله با کرونا تشکیل داده که حمایت آیت‌الله لائینی نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران را در راستای این اعتماد نو به نقل از برنامه در پی داشته است.

سرهنگ سیدمصطفی موسوی‌نژاد فرمانده سپاه بابلسر با تاکید بر اینکه فداکاری و دفاعِ مقدس این روزهای مدافعان سلامت ملت در خاطر مردم ثبت می‌‌شود ابراز امیدواری کرد شرّ این ویروس منحوس به خواست خداوند به‌زودی از کشورمان دور شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این ناحیه برای مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: قرارگاه پدافند زیستی با ۷ کارگروه در سطح ناحیه، حوزه‌های بسیج و محلات بابلسر راه‌اندازی شد.

آمادگی بسیجیان متخصص نکایی برای خدمات رسانی در بیمارستان‌ها

فرمانده سپاه نکا  نیز از آمادگی بهداری رزم سپاه برای مقابله و پیشگیری از کرونا ویروس خبر داد. مجیدرضا شعبانی با اشاره به اینکه  مجموعه سپاه و بسیج شهرستان مثل همیشه در شرایط سخت کشور پای کار مردم هستند گفت: بسیج جامعه پزشکی در کنار دیگر سازمان‌های خدمات دهنده همچون هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان پای کار رفع موانع و مشکلات است.

وی با بیان اینکه بهداری رزم سپاه آماده مقابله و پیشگیری از کرونا ویروس است ، افزود:‌ سپاه نکا  علاوه بر برخورداری از نیروهای توانمند و داوطلب، توان ارائه تجهیزات مناسب پزشکی در قالب بهداری رزم سپاه همچون دوران دفاع مقدس با بهره‌گیری از درمانگاه حضرت ولیعصر(عج) را دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا از داوطلب شدن بسیجیان متخصص برای کمک در  داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و نیز نانوایی‌هایی که با کمبود نیرو روبه‌رو هستند هم خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ بسیجیان می‌توانند به‌صورت رایگان برای حفظ سلامت مردم به‌کارگیری شوند.

برگزاری رزمایش پدافند زیستی در نوشهر

فرمانده سپاه نوشهر نیز از برگزاری رزمایش پدافند زیستی در نوشهر از ۱۵ اسفندماه خبر داد و گفت: بسیجیان متخصص با هماهنگی شبکه بهداشت نوشهر جهت شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا به درب منازل مسکونی اعزام می‌شوند.

تغییر روابط ایران و آمریکا در دوره بایدن محتمل است
هم اکنون بخوانید

سرهنگ دوم پاسدار جناسمی  از  برگزاری رزمایش پدافند زیستی با رمز یا علی ابن ابیطالب(ع) در نوشهر خبر داد و گفت:‌ این رزمایش پنج شنبه ۱۵ اسفندماه در سطح شهرستان نوشهر برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه نوشهر با اعلام جزئیات رزمایش برای مقابله با کورنا ویروس افزود:‌ اعزام گروه‌های جهادی بسیج جهت ضد عفونی مساجد و حوزه علمیه، تهیه ۱۰۰ دست لباس کادر درمانی بیمارستان نوشهر، تولید ۱۰ هزار ماسک و توزیع رایگان به همراه مواد ضد عفونی کننده در بین مردم و اعزام ۲۰نفر برادر و ۲۰ نفر خواهر بسیجی متخصص با هماهنگی شبکه بهداشت نوشهر جهت شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا به درب منازل مسکونی  از جمله اعتماد نو به نقل از برنامه‌های این رزمایش است.

جناسمی هدف از این رزمایش را دفاع از سلامت و امنیت روانی مردم خواند و اضافه کرد: همان طور که سپاه و بسیج در کوران حوادث و بحران‌ها در کنار مردم بود و تا آخرین نفس برای دفاع از جان مردم ایستاد امروز هم برای مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس وارد میدان کارزار شد.

اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم بهشهر

فرمانده سپاه بهشهر نیز از تشکیل قرارگاه زیست محیطی در سپاه این شهرستان خبر داد. حسن پورقربان گفت:‌ این ستاد با حضور مسئول بسیج جامعه پزشکی و معاونت بهداشت و درمان سپاه در جهت پیگیری و مرتفع‌سازی موانع و مشکلات و ارائه اعتماد نو به نقل از برنامه و خدمات ارزنده رایگان به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.

فرمانده سپاه بهشهر با اشاره به اعزام کادر پزشکی و پیراپزشکی مجرب در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهرستان، گفت:‌  سه خودرو کمک‌دار هایلوکس جهت بکارگیری در ایزوله و ضدعفونی کردن معابر و امکان سطح شهرستان قرارگرفت و اینکه از تمام ظرفیت نخبگان در جهت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و ارائه خدمات گسترده پزشکی مختلف در درمانگاه سیدالشهدا (ع) سپاه بهشهر استفاده می شود.

پورقربان با تاکید براینکه  سپاه و بسیج همانند گذشته در کنار مردم تا حل بحران ایستاده است یادآور شد:‌ مدیران کانال‌ها و سایت‌های خبری شهرستان برای  حفظ آرامش کامل تلاش کرده و از درج و انتشار مطالب احساسی، هیجانی خلاف واقع و غیرواقعی پرهیز کنند.

تهیه لوازم بهداشتی توسط بسیج رامسر

فرمانده سپاه رامسر نیز به اقدامات سپاه شهرستان برای مقابله با کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: سازماندهی بسیجیان جهت  ضدعفونی کردن اماکن و تشکیل ستاد امداد بسیج در ناحیه و حوزه ها با هماهنگی شبکه بهداشت بخشی از این اقدامات است.

سرهنگ محمدرضا خمسیه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در روز های اخیر گفت: مردم عزیز ایران اسلامی شاهد شیوع بیماری کرونا بوده‌اند که به موجب آن زندگی روزمره جامعه دچار اختلالاتی شده است.

خمسیه با باین اینکه این اتفاق صرفا شامل کشور عزیزمان نشده و از یک ماه پیش، به شکل گسترده‌تر در دیگر کشورها نیز شیوع پیدا کرده است، اضافه کرد: آن چیزی که مهم است، همت همگانی دستگاه های ذی‌ربط به‌ویژه اقدام جهادی کارکان خدوم مجموع پزشکی برای مقابله با این ویروس است.

فرمانده سپاه رامسر با اشاره به روحیه و از خودگذشتگی و تلاش خستگی‌ناپذیر  پزشکان و پرستاران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی افزود: در کنار این عزیزان فعالیت ناجیان هلال احمر، نیروهای مسلح و بسیج، دانشمندان و متخصصین عرصه پزشکی، کارمندان و پاکبانان پرتلاش شهرداری‌ها و همه و همه نیروهای در صحنه، تداعی کننده دفاع مقدس دیگری برای حفظ کیان میهن بزرگ ایران است.

سیاست های غلط چهار سال گذشته آمریکا خسارات زیادی به اقتصاد، امنیت و صلح جهانی وارد کرد/ الزام سه وزارتخانه به اقدام جدی برای کاهش قیمت‌ها
هم اکنون بخوانید

تولید محلول ضدعفونی کننده توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به کمک اساتید دانشکده داروسازی، در حرکتی جهادی به‌منظور تامین نیاز مراکز بهداشتی و درمانی استان اقدام به تولید محلول ضدعفونی کننده کردند.

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف مواد ضدعفونی کننده در حرکتی جهادی با کمک اساتید دانشکده داروسازی به‌ویژه عنایتی‌فرد ریاست دانشکده داروسازی اقدام به تولید ۳۵۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده کردند.

این اقدام با همراهی و کمک‌های سعیدی معاون پژوهشی دانشگاه و اویس، مدیر اجرایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام پذیرفت. این فرآورده در اختیار معاونت بهداشتی قرار گرفت تا در مراکز درمانی سطح یک که محل مراجعات مردمی هستند مورد استفاده قرار گیرند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه کربلا نیز از راه‌اندازی سامانه ۳۴۴۰۷ برای پاسخگویی به سوالات مردم درباره کرونا خبر داد.

حمید لزگی افزود: علوم پزشکی سامانه  ۳۴۴۰۷ راه‌اندازی کرد و ۲۰ پزشک به‌صورت شبانه روزی در حال حاضر آماده پاسخگویی به سوالات مردم درباره کرونا ویروس هستند.

وی با بیان اینکه این سامانه با هدف کم کردن استرس و بار روانی جامعه راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد:‌ وحشتی که در جامعه  ایجاد شده مبنای علمی ندارد لذا همه مردم می‌توانند با ارتباط با این سامانه پاسخ سوالات خود درباره  این ویروس و نیز از راه‌های پیشگیری باخبر شده و اگر علائمی در خود مشاهده میکنند با پزشکان مشورت کنند.

لزگی از توزیع  پک‌های بهداشتی و درمانی خبر داد و یادآور شد: ‌۵۸ تیم شهید رهنمون از شرقی‌ترین مناطق محروم مازندران تا غربی‌ترین استان آماده بوده که  در هر ساعت از شبانه روز نیز پاسخگوی مردم هستند و به این مناطق محروم سرکشی می‌کنند.

فعالیت ۱۵ بیمارستان و درمانگاه سپاه استان

مجتبی بلباسی با اعلام اینکه کادر درمانی بهداشت و درمان سپاه کربلا در خط مقدم خدمت به مردم قرار دارد، گفت:‌ ۱۶ بیمارستان و درمانگاه سپاه در سراسر مازندران با همه ظرفیت برای کمک به مردم به میدان آمده است و امروز نقش پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در جهاد مقدس دفاع از مردم در مقابل این ویروس منحوس به خوبی دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز‌ها و هفته‌های جدی را در مقابله با ویروس منحوس کرونا در پیش داریم، افزود: معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا به‌عنوان عضو قرارگاه پدافند زیستی شفا در استان و استانداری اقدامات فعالی داشته است و توانسته موارد مورد نیاز سپاه را حمایت کند.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا با تاکید بر اینکه سپاه پشتیبان دولت در خط حمایت است، ادامه داد:‌ سپاه در خط مقدم مبارزه با این بحران قرار دارد و امیدواریم با کمترین ضایعات و خدمات با کیفیت به مردم از این مرحله بحران عبور کنیم.

بلباسی با یادآوری اقدامات پیشگیرانه در مقابله با کرونا ویروس گفت:‌ در حوزه پادگان‌ها و مراکز نظامی وابسته به نیرو‌های مسلح اقدامات و تدابیری خوبی در نظر گرفته شد. تمام مراسمات و اعتماد نو به نقل از برنامه همه حذف و فرصت مرخصی برای سربازان و کادری‌های رسمی در نظر گرفته شد تا کمترین آسیب در جامعه نیرو‌های مسلح اتفاق بیفتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا