وزیر بهداشت: اکنون در تمام استان‌ها شاهد مهار کرونا هستیم

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی، گفت: از مردم عزیز که در شب‌های قدر و ایام عید فطر چه در برگزاری مراسم با اجرای پروتکل‌ها و چه در عید فطر با برگزاری نماز همراهی کردند، تشکر ویژه می‌کنم. به خصوص در برخی استان‌ها مانند استان خوزستان که همراهی شد و مهمانی‌هایی که هر ساله شیوخ منطقه برگزار می‌کردند، امسال حرف‌های ما را گوش کردند و تعداد قابل توجهی این اقدام را انجام ندادند و مهمانی برگزار نکردند، البته اندکی هم این اقدام را انجام دادند. از روحانیت اهل تسنن تشکر می‌کنم که در استان‌های سنی‌نشین ما به خوبی توصیه‌های بهداشتی را در برگزاری مراسم عید فطر و نماز رعایت کردند.

وی افزود: یکی از سهمگین‌ترین امواج اپیدمی را خوشبختانه با لطف خدا و تلاش شبانه روزی همکارانمان پشت سر گذاشتیم. در طول ابتلا به اپیدمی با ویروس انگلیسی اعم از مرفه و فقیر نبود که در همان هفته و ماه اول مشکل تخت بیماری پیدا نکنند. خوشبختانه در کل کشور ما منحنی سر به فرود آورده است.

وی افزود: پیش از گرفتاری سراسری ما چند روش را انتخاب کردیم؛ اولا به همه استان‌ها ابلاغ کردیم که بیماران الکتیو و غیراورژانسی بستری نکنند، تخت‌های کافی داشته باشیم، اکسیژن‌ساز و تخت به اندازه کافی اضافه کنند. به طوری که حدود ۶۶ اکسیژن‌ساز را به سراسر کشور در طی دو هفته فرستادیم. کلینیک‌های سرپایی را که بخش بهداشت به عنوان یکی از مقتدرترین بخش‌های ماست، توانست به عنوان فیلتری عمل کند که از سرریز بیماران به بیمارستان جلوگیری کند. در عین حال بستری موقت را راه‌اندازی کردیم که ۱۵۰ هزار بیمار با بستری موقت داروی ضدویروس دریافت کردند. در حالی که باید ۱۵۰ هزار تخت را ۱۰ روز اشغال می‌کردند و این در حالی بود که کل تخت‌های ما ۱۴۰ هزار تخت بود و اگر قرار بود این افراد را پذیرا شویم، چه مشکلی را در سرریز بیماران بیمارستانی داشتیم.

بازگشت بوی مرموز به تهران/ افزایش سه تا چهار برابری آلاینده دی‌اکسید گوگرد در برخی نقاط
هم اکنون بخوانید

نمکی ادامه داد: قولی که دادم مبنی بر اینکه اجازه نمی‌دهیم هیچ بیماری پشت در هیچ بیمارستانی سرگردان شود، علی رغم هولناکی موج سنگین ویروس انگلیسی، خدا کمک کرد و شرمنده مردم نشدیم. اکنون در همه استان‌ها به صورت گسترده شاهد مهار بیماری هستیم و امیدواریم در استان‌هایی که منحنی برای خم شدن به پاین مقاومت می‌کند با لطف خدا وهمت هموطنانمان شاهد این نزول قابل توجه باشیم. البته استانی که در آن منحنی هنوز سر به فرود نیاورده باشد، نداریم مگر مواردی که منحنی افقی شده است که آن هم ان‌شاءالله رو به نزول خواهد بود.

وی گفت: در ۳۱ فروردین نقشه کشور سراسر آتش و قرمزی بود، اما به لطف خداوند به تدریج بهتر شد و در ۲۵ اردیبهشت ماه می‌بینیم که عمده مناطق کشور از وضعیت قرمز درآمدند و این نشان از یک کار گسترده تیمی و مدیریتی حساب‌شده است که توانست ۳۰۱ شهر قرمز را در ۳۱ فروردین به سه شهر قرمز در ۲۵ اردیبهشت ماه تقلیل دهد و این از افتخارات نظام سلامات ماست.

ادامه دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − سه =

دکمه بازگشت به بالا