شکست انتخاباتی مودی، با گرفتار شدن هند در چنگال کرونا

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، پیشتر انتظار می‌رفت که نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند یکشنبه به دستاوردهای چشمگیری در بنگال غربی واقع در شرق این کشور دست یابد؛ یکی از معدود ایالت‌هایی که حزب راستگرای او موسوم به بهاراتیا جاناتا اکثریت پارلمانی آن را ندارد. در عوض خانم ماماتا بانرجی، سیاستمدار منطقه‌ای بانفوذ و منتقد سرشناس مودی برای سومین دوره به عنوان سروزیر پیروز شد.

حزب بانرجی تحت عنوان “کنگره ترینامول تمام هند” به سادگی اکثریت را گرفت و ۲۱۶ کرسی از مجموع ۲۹۴ کرسی را به خود اختصاص داد. حزب مودی به ۷۵ کرسی رسید که نسبت به عملکرد ۲۰۱۶ آن که تنها سه کرسی داشت، بهتر است اما کمتر از انتظارات ظاهر شد.

نخست‌وزیر هند به همراه آمیت شاه، وزیر کشور هند سخنرانی‌های زیادی در قالب کارزار انتخاباتی در بنگال غربی ایراد کرده بود، اما این دو مقام به اولویت قرار دادن سیاست مقابل واکنش به پاندمی کرونا متهم شده‌اند.  

روز یکشنبه موارد جدید ابتلا به کرونا در هند اندکی کاهش یافت، اما ۳۶۸۹ مورد فوتی جدید ثبت شده است. تصاویر دردناکی از مرگ و میر مردم در راهرو بیمارستان‌ها، در خیابان‌ها و منازل منتشر می‌شود. پارکینگ‌ها به محل سوزاندن اجساد تبدیل شده و خانواده‌ها ناامیدانه به دنبال دارو و اکسیژن هستند.  

انتهای پیام

نتانیاهو رسما درخواست مصونیت قضایی کرد / اپوزیسیون اسرائیل: نتانیاهو ثابت کرد گناهکار است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یک =

دکمه بازگشت به بالا