آیت‌الله عیسی قاسم بر لزوم اصلاحات سیاسی در بحرین تاکید کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه المنار، آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در پیامی به مردم این کشور گفت: بحرین در ساختار سیاسی خود شاهد عقب‌ماندگی و اشتباهات بزرگ و ریشه‌ای است و سیاست در آن بر تمام امکانات، توانمندی‌ها و قابلیت‌ها بر انسان‌ها و وضعیت این کشور بر زمین و هوا امروز و آینده آمال و احساسات و روابط سایه افکنده است. سیاست وارد تمام جزئیات شده است در نتیجه باید برای نجات وطن و مردم دنبال اصلاح بود. اصلاحات در کشور باید بر روابط میان مردم و مسؤولان متمرکز باشد.

وی گفت: خواسته عملی و سیاسی بسیاری از مردم جهان اسلام بر دموکراسی واقعی متمرکز است. مردم بحرین در طول دوره‌ها فداکاری‌های زیادی کردند و خواهان دموکراسی هستند. آن‌ها خواهان دموکراسی در کشوری هستند که با دموکراسی مخالفت نمی‌کند بلکه ادعای آن را می‌کند. این کشور کاملاً از صحت یا خطای چیزی که ادعا می‌کند، آگاه است. اصلاحات برای اینکه درست انجام شوند باید بر بعد سیاسی و روابط سیاسی میان مردم و حکومت متمرکز باشند چراکه مردم منبع قدرت‌ها هستند. اصلاحات جزئی فایده‌ای ندارند بلکه باید ریشه مشکلات حل شود.

عیسی قاسم تأکید کرد: همگان امیدوارند که بحرین شاهد امنیت واقعی بوده و روابط انسانی و عادلانه بر آن حکمفرما باشد و در مسیر درست گام بردارد.

انتهای پیام

تکذیب خبر حمله به سفارت ایران در صنعا
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 18 =

دکمه بازگشت به بالا