آکسیوس: بایدن قصد بازنگری در تصمیم ترامپ درباره صحرای غربی را ندارد

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه ایالات متحده جمعه شب با ناصر بوریطه، همتای مراکشی خود گفتگوی تلفنی کرد.

در این تماس دو طرف درباره افزایش همکاری‌های دو جانبه و تقویت ثبات در لیبی و منطقه ساحل گفتگو کردند.

بلینکن نیز از اقدامات مراکش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی استقبال و خاطرنشان کرد، روابط مراکش و اسرائیل منافع طولانی مدت را برای دو طرف به همراه خواهد داشت.

دو وزیر در مورد فرصت‌های افزایش همکاری در آفریقا برای ارتقای رونق اقتصادی و ثبات گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه ایالات متحده ، دو طرف همچنین در مورد اصلاحات گسترده محمد ششم، پادشاه مراکش طی دو دهه گذشته گفتگو کردند. بلینکن مراکش را به ادامه اجرای این اصلاحات تشویق کرد و بار دیگر بر تعهد خود در حمایت از ارتقای حقوق بشر و آزادی های اساسی تأکید کرد.

در همین راستا، وب سایت آمریکایی “آکسیوس” گزارش داد که آنتونی بلینکن طی تماس تلفنی به ناصر بوریطه گفته که دولت بایدن قصد ندارد از به رسمیت شناختن “صحرای مراکش” عقب نشینی کند.

این وب سایت آمریکایی به نقل از دو منبع مطلع از محتوای این تماس گزارش داد: دولت بایدن دستکم فعلا از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق در به رسمیت شناختن “حق حاکمیت” مراکش بر صحرای غربی عقب نشینی نخواهد کرد.

براساس گزارش این وب سایت آمریکایی برت مک گورک، مشاور بایدن در خاورمیانه حدود ۱۰ روز پیش با وزیر امور خارجه مراکش صحبت کرد و به وی این اطمینان را داد که “هیچ تغییری در سیاست ایالات متحده در مورد صحرای غربی ایجاد نخواهد شد”.

ائتلاف‌های شیعه عراق خواستار تحقیق درباره وقایع جنوب بغداد شدند
هم اکنون بخوانید

دسامبر گذشته، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ، حاکمیت مراکش بر منطقه صحرا را به رسمیت شناخت و متعهد شد که یک کنسولگری در شهر داخله افتتاح کند.

جبهه “پولیساریو” مورد حمایت الجزایر به دنبال استقلال منطقه صحرا است؛ یک منطقه بیابانی وسیع که از زمان عقب نشینی اسپانیا در ۱۹۷۵ توسط مراکش کنترل می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا