هنوز تصمیمی برای گام بعدی درباره توافق هسته‌ای نگرفته‌ایم

نماینده آمریکا درسازمان ملل با بیان اینکه رییس‌جمهور کشورش هنوز تصمیمی درباره قدم بعدی در خصوص توافق هسته‌ای نگرفته است، تاکید کرد: دولت ترامپ به دنبال بهانه برای نابود کردن توافق بین المللی هسته‌ای با ایران نیست.

به گزارش اعتماد نو، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل که امروز برای دیدار با مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی به وین سفر می‌کند، در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست، علیرغم انتقادات تند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه توافق هسته‌ای و گزارشات مبنی بر اینکه وی نمی‌خواهد بار دیگر تاکید کند که ایران به توافق پایبند است، گفت: دولت ترامپ به دنبال یک بهانه و دستاویز برای بر هم زدن توافق هسته‌ای نیست.

هیلی ادامه داد: ما هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم. رئیس جمهور هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده است. آنچه اکنون انجام می‌دهیم تلاش برای پیدا کردن هر چه بیشتر اطلاعات است.

وی با بیان اینکه دیدارهایش با مقامات آژانس برای پیدا کردن پاسخی برای سوال‌های آمریکا درباره وسعت و تاثیر بازرسی و نظارت‌های آژانس است، گفت: این بدان معنی نیست که آمریکا از پیش قضاوت کرده است که ایران به متن توافق هسته‌ای پایبند بوده یا نبوده است.

این مقام آمریکایی افزود: از نظر من آنچه برای این دولت بسیار اهمیت دارد، حقایق است.

وی با ادعای اینکه ایران بطور مکرر دستورات سازمان ملل در خصوص تروریسم و حقوق بشر را نقض کرده است، گفت که سفرش (به وین) به دولت در ارزیابی انتخاب‌هایش در تعامل با کشوری همچون ایران کمک خواهد کرد.

هیلی در ادامه ادعاهایش گفت: ایران کشوری نیست که قابل اعتماد باشد. این کشوری که هیچ دلیلی برای اعتماد به آن وجود ندارد. بنابراین، من فکر می‌کنم که رئیس جمهور تمام دلایل برای اینکه نسبت به ایران بدگمان باشد را دارد.

چرا کاخ سفید تن به تعلیق تحریم های ایران داد؟
هم اکنون بخوانید

به نوشته واشنگتن پست، نماینده آمریکا در سازمان ملل در حالی قرار است به وین سفر کند که لفاظی‌ها میان ایران و آمریکا درباره اینکه کدام کشور در حال تضعیف توافق هسته‌ای است، شدت یافته است.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران به تازگی هشدار داده است که اگر آمریکا به تحریم‌های خود ادامه دهد، تهران می‌تواند ظرف چند ساعت از توافق هسته‌ای خارج شود.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سه =

دکمه بازگشت به بالا