استفاده طولانی ازپیاده رو توسط کارگاه های ساختمانی با اخذ بهای خدمات بیشتر

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در پایان دویست و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع پایگاه خبریان گفت: در جلسه امروز سه دستورکار مورد بررسی قرار گرفت. اولین دستور بحث حصار کارگاهی در پروژه‌های ساختمانی سطح شهر تهران بود که مشکلات و بی‌نظمی‌هایی را در پیاده روها ایجاد می‌کند و برای نظم دهی به آن طرحی ارائه شد و قرار بر این شد سختگیری بیشتری نسبت به حصار کارگاه‌های ساختمانی به ویژه آن‌ها که پیاده روها را تصرف می‌کنند داشته باشیم. 

وی افزود: برای اینکه مدت استفاده از پیاده رو توسط کارگاه‌های ساختمانی طولانی نشود، بهای خدمات در نظر گرفته شد و برای اینکه این بی‌نظمی شکل نگیرد و سدمعبر رخ ندهد، اگر حصار کارگاهی به صورت طولانی استفاده شود باید بهای خدمات بیشتری پرداخت کنند. 

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق نمی‌تواند منجر به فساد شود، گفت: اصولا چون برای این قبیل موانع در قانون تعریف درستی وجود ندارد با تصویب این مصوبه از فساد جلوگیری می‌شود. این آیین نامه باعث می‌شود این مقدار سوءتفاهمات و باجگیری‌های احتمالی کم شود اگرچه باز هم می‌تواند وجود داشته باشد چرا که برمبنای گزارش دید ناظران انجام می‌شود. 

وی با اشاره به مصوبه‌ای که برای سازمان آتش نشانی بررسی شد گفت: شورای شهر در سال ۹۵ مصوبه‌ای برای دریافت هزینه‌های مربوط به آتش نشانی و تامین اعتبار پایدار خرید تجهیزات اجرا شد که قرار بود در سال ۹۶ اجرا کند. اما سازمان آتش نشانی نتوانست این مصوبه را اجرا کند و زیرساخت‌ها برای سال ۹۸ آماده شد. 

کروناویروس جدید بیشتر چه کسانی را مبتلا می‌کند؟
هم اکنون بخوانید

هاشمی تاکید کرد: به همین دلیل پروانه‌های ساختمانی از سال ۹۶ تا ۹۸ دچار بحران شده بود و برای حل مشکل لایحه‌ای ارائه کرد که هزینه پروانه بین سال ۹۶ تا ۹۸ گرفته نشود و از زمانی که ساختار ارائه شد یعنی از سال ۹۸ به بعد اخذ شود که این لایحه به تصویب رسید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یک =

دکمه بازگشت به بالا