رایزنی الکاظمی و پادشاه عربستان

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، دفتر اطلاع‌رسانی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: الکاظمی با سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان نشست مجازی برای بررسی مسایل مشترک دو کشور و توسعه روابط داشت.

طبق اعلام این دفتر، الکاظمی و بن عبد العزیز پس از نشست خود با انتشار بیانیه مشترکی ضمن تقدیر از سطحی که روابط و رایزنی‌های عراق-عربستان به آن رسیده، ‌بر نقش شورای هماهنگ‌سازی در تحقق منافع دو کشور و دو ملت و نیز اهمیت توسعه افق‌های همکاری‌های دوجانبه و تقویت آنها در زمینه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های سیاسی، امنیتی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری و به نتیجه رساندن تلاش‌های انجام شده و نتایج مثبت به دست آمده از سفرهای متقابل مسؤولان دو کشور در دوره گذشته تاکید کردند.

همچنین دو طرف درمورد توسعه همکاری‌ها و هماهنگی‌ها درباره مسایل منطقه، تبادل نظر درباره مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد توجه دو کشور که در حمایت از امنیت و ثبات منطقه و تقویت آن نقش دارند، و نیز لزوم دوری از تنش‌ها و دلایل آنها و تلاش مشترک برای تقویت پایه‌های امنیت و ثبات توافق کردند.

الکاظمی در این نشست مجازی بر حمایت از طرح عربستان برای پایان دادن به بحران یمن تاکید کرد.

بن عبدالعزیز نیز از الکاظمی برای سفر به عربستان و دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و بررسی راه‌های تقویت روابط دو کشور و دو ملت و نیز تمامی موضوعات مهم مشترک دعوت کرد.

در مقابل الکاظمی ضمن تشکر از این دعوت آن را پذیرفت.

انتهای پیام

کشته شدن ۲۰۰ نفر در درگیری‌های قبیله‌ای در جنوب سودان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا