انسان‌های مستعدی در زندان هستند که می‌توانند مسیر اشتباه گذشته را جبران کنند


انسان‌های مستعدی در زندان هستند که می‌توانند مسیر اشتباه گذشته را جبران کنند

رئیس سازمان زندان‌ها گفت:کسانی که در زندان ها هستند اگر برگردند و نجات پیدا کنند استعداد و توانایی این را دارند که جمعی را از مسیر اشتباه بازگردانند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا،محمدمهدی حاج محمدی در دیدار با نمایندگان گروه های جهادی و مردمی در کردستان گفت: وجه مشترک همه گروه های جهادی داشتن دغدغه نسبت به انسان های آسیب دیده و دست گیری از افتادگان و پیشگیری از افتادن افراد در معرض آسیب است. 

رییس سازمان زندان ها ادامه داد: زندانی غیر قابل اصلاح نیست و اساسا در نظام زندانبانی مبتی بر آموزه های دینی، امید و تلاش برای اصلاح و نجات مجرمین نقش محوری دارد. 

حاج محمدی افزود: کسانی که در زندان ها هستند اگر برگردند و نجات پیدا کنند استعداد و توانایی این را دارند که جمعی را از مسیر اشتباه بازگردانند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر ما بهترین عملکرد را در خصوص زندانی داشته باشیم اما بخاطر غفلت ما خانواده وی آسیب ببیند و خدای ناکرده فردی از خانواده وی وارد چرخه بزهکاری شود و به زندان معرفی شود این بدان معناست که ما در امر زندانبانی درست عمل نکردیم. 

حاج محمدی تصریح کرد: هم مراقبت از زندانی و هم مراقبت از خانواده زندانی ماموریت ماست. 

وی با تاکید بر کار فرهنگی عمیق در زندان ها گفت: ما برای نیل به هدف گذاری متعالی در امر زندانبانی که سال های سال مورد تاکید حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده، در دوران تحول که همه اجزای حاکمیت تکلیف دارند به مسایل نگاه  تحولی داشته باشند؛ رشد حرفه آموزی و اشتغال و حمایت از خانواده زندانیان را در راستای کار فرهنگی عمیق، دنبال می کنیم. 

در آستانه انتخابات مجلس یازدهم شاهد برخی هجمه‌ها به نمایندگان مجلس هستیم/ هیأت رئیسه در دفاع از شأن و جایگاه مجلس عملکرد مناسبی ندارد
هم اکنون بخوانید

حاج محمدی ادامه داد: در همین راستا در دور جدید مدیریتی به امر اشتغال و حرفه آموزی به عنوان یکی از علل وقوع جرم توجه ویژه شده است. 

عضو شورای عالی قوه قضاییه در ادامه گفت: در زندان این شهر دختری را دیدم که به علت جرمی با تحصیلات سوم دبیرستان وارد زندان شده اما در زندان تحصیل خود را ادامه داد و اکنون دانشجو و ترم ششم است و شهریه دانشگاه را با توانمندی خود از محل کار در زندان تامین می کند. 

وی ادامه داد: هر چند وی بخاطر جرم مرتکب شده وارد زندان شده اما نخواسته روند اشتباه را ادامه دهد و در زندان برای بازگشت و موفقیت تلاش کرده و اکنون این فرد می تواند مستحق عفو و گذشت  باشد. یکی از زمینه های همکاری شما به عنوان گروه های جهادی همین است تا در قالب یک مددکار رضایت شاکی را برای اینگونه افراد جلب کنید و علاوه بر این در حوزه اشتغال  نشسته برای خانواده زندانیان و زندانیان و بهداشت و درمان و مراقبت پس از خروج از زندان می توانید ایفاء نقش کنید. 

رییس سازمان زندان ها تاکید کرد: با صدور بخشنامه نحوه همکاری نهادهای مردمی با قوه قضائیه شرایط برای همکاری گروه های جهادی و حضور آنان در زندان ها فراهم شده است. 

در ادامه این نشست نمایندگان گروه های جهادی دیدگاه ها  و سخنان خود را در خصوص همکاری با سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی  مطرح کردند. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا