مذاکره ایران و اسلواکی درباره گردشگری

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، در ابتدای این نشست رادوز دولا ـ مدیرکل گردشگری اسلواکی ـ گزارشی درباره وضعیت گردشگری این کشور در دوران کرونا ارائه کرد و سپس محمد قاسمی ـ مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ـ با ارائه گزارشی به اعتماد نو به نقل از برنامه‌های ایران برای رونق‌بخشی به کسب و کارهای گردشگری در دوران پساکرونا از طریق تمرکز بر تداوم روابط گردشگری با بازارهای قبلی و ورود به بازارهای جدید بین‌المللی همچون اسلواکی اشاره کرد.

او با اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد گردشگری ایران به عنوان مقصدی متفاوت برای گردشگران اسلواک، بر ضرورت ارتقای سطح تعاملات بخش خصوصی دو کشور به منظور توسعه متوازن تبادلات دوجانبه گردشگری تاکید کرد.

قاسمی با تاکید بر برخورداری هر دو کشور از ظرفیت­ های غارنوردی، آب‌درمانی، اسکی و پارک­‌های ملی و طبیعی، تبادل اطلاعات و تجربیات موفق در این زمینه­‌ها میان طرفین را بویژه از طریق برگزاری کارگاه­‌های آموزشی پیشنهاد کرد.

در ادامه نمایندگان جامعه تور اپراتورها و آژانس‌های مسافرتی اسلواکی (SACKA) و جامعه تورگردانان ایران (ITOA) نیز به عنوان بخش خصوصی گردشگری دو کشور با برشمردن انواع محصولات گردشگری قابل ارائه به شهروندان دو کشور، آمادگی خود را برای آغاز روابط گردشگری دوجانبه در ایام پساکرونا اعلام کردند.

همچنین مقرر شد برگزاری تورهای آشناسازی متقابل برای اهالی رسانه و تور اپراتورهای دو کشور و تبادل اطلاعات و بسته‌های سفر توراپراتورها از طریق بخش خصوصی و تدوین سند تفاهم‌نامه همکاری‌های گردشگری دو کشور از سوی بخش دولتی طرفین مورد پیگیری قرار گیرد.

هر کس به اندازه توانایی خویش احساس مسئولیت کند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا