وزیر خارجه عراق: برای حل تنش‌های کنونی باید مذاکراتی میان کشورهای منطقه برگزار شود

به گزارش ایسنا، فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت:تنش‌های موجود در منطقه چه اختلاف میان برخی کشورها و چه اختلافات منطقه‌ای بر وضعیت داخلی عراق و وضعیت داخلی عربستان و کشورهای دیگر تأثیر می‌گذارد. کشورهای منطقه برای کاهش تنش نیاز به مذاکره و مطرح کردن مسائل با صراحت دارند. آنچه در سوریه رخ می‌دهد بر عراق تأثیر می‌گذارد. وضعیت امنیتی کشورها به هم مرتبط است برای همین به مذاکره مستقیم بین کشورهای منطقه نیاز داریم. افزایش درگیری‌ها به خشونت و جنگ و ویرانی منجر می‌شود.

وزیر خارجه عراق عنوان داشت: ما در عراق قربانی ویرانی چه در زیرساخت‌ها، چه در امور اجتماعی، چه فرهنگی و چه اقتصادی هستیم و تمام این مسئله نتیجه درگیری‌های مسلحانه است. برخی حملات امنیتی بر آمدن سرمایه‌گذاران به ویژه سرمایه‌گذاران شورای همکاری خلیج فارس به عراق تأثیر می‌گذارد اما وضعیت امنیتی امروز باثبات شده است به جز حملاتی که در دوره اخیر رخ داد. هر زمان اوضاع امنیتی بهبود می‌یابد سرمایه‌گذاری‌ها نیز بهتر می‌شود.

فواد حسین گفت که سفر وی به عربستان بر روابط دوجانبه میان دو کشور و چگونگی ارتقای آن و امضای ده‌ها یادداشت تفاهم و توافق‌نامه و بررسی وضعیت منطقه‌ای و تأثیر آن بر وضعیت داخلی در عراق یا عربستان و منطقه و تنش‌های منطقه‌ای و چگونگی تعامل با آن متمرکز است. 

وی گفت که با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان دیدار و درباره همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، برق، بانکی یا سرمایه‌گذاری با او گفتگو کرده است.

وزیر خارجه عراق گفت، روابط عراق و عربستان دارای مراحلی است که در طول این مراحل شکاف‌ها و اختلافاتی نیز وجود داشته اما در سال‌های اخیر این شکاف‌ها پر شده و پل‌های جدیدی ایجاد شده است.

رژیم صهیونیستی رسما به تلاش برای ترور معاون دبیرکل جهاد اسلامی اذعان کرد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا