رئیس‌جمهوری موقت الجزایر: گفت‌وگوها در کشور بر برگزاری انتخابات متمرکز می‌شود

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، عبدالقادر بن صالح، رئیس جمهوری موقت الجزایر تاکید کرد که این کشور همچنان به خواسته‌های مردم این کشور اهمیت می‌دهد و برای پاک سازی دولت بدون هیچ جانبداری مصمم است.

بن صالح در ادامه از رفتار متمدنانه مردم الجزایر تقدیر کرد و گفت: باید تمام تلاش‌ها در راستای رعایت حقوق اصلی مردم به ویژه آزادی‌ها انجام شود و به ثبات کشور آسیبی وارد نشود.

رئیس جمهوری موقت الجزایر تاکید کرد: تمامی شرایط لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شده است. چرا که این تنها راه واقعی و عاقلانه برای مساله الجزایر است. رئیس جمهوری منتخب از مشروعیت و اختیارات لازم برای برعهده گرفتن این مسؤولیت برخوردار خواهد بود.

او در ادامه تاکید کرد: انتخابات تنها ضامن در هم شکستن توطئه‌هایی است که به دنبال ایجاد خلأ قانونی در الجزایر هستند. تمامی تشکل‌های کشور از جمله نهاد نظامی آن در گفت‌وگوها حضور نخواهند داشت. بلکه هدایت گفت‌وگوها برعهده چهره‌های غیرحزبی و برخوردار از مشروعیت تاریخی و سیاسی خواهد بود.

بن صالح در ادامه تاکید کرد: در این گفت‌وگوها تمرکز و تنها هدف استراتژیک ما برگزاری انتخابات است که باید در اسرع وقت برگزار شود.

رئیس جمهوری موقت الجزایر در ادامه فاش کرد: دستگاه یا هیئتی که مسؤولیت برگزاری انتخابات و نظارت بر آن را برعهده خواهد گرفت، در گفت‌وگوها حضور خواهد داشت و نمایندگانی در سطح استان‌ها و الجزایری‌های ساکن خارج این کشور خواهند بود. دولت مصمم است پایه‌های تغییری را که مردم الجزایر خواستار آن هستند، تقویت کند.

رئیس جمهوری موقت الجزایر در تاریخ ششم ژوئن در گفت‌وگویی خطاب به مردم الجزایر گفت که ایجاد شرایط برگزاری انتخابات شفاف را تضمین می‌کند.

آمریکا دیگر هوای اروپا را ندارد!
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا