حماس در جواب اشتیه: بازداشتی سیاسی در غزه نداریم

به گزارش ایسنا، به نقل از رأی الیوم، وزارت داخلی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تاکید می‌کنیم که هیچ زندانی سیاسی در نوار غزه حضور ندارد، تمامی زندانیان به دلیل پرونده‌های قضائی یا امنیتیِ بازداشت شده یا محکوم هستند.

وزارت داخلی حماس تاکید کرد: تمامی پرونده‌های مذکور در مقابل دستگاه قضائی فلسطین قرار گرفته است و با این وجود، حل و فصل حقوقی تعدادی از پرونده‌ها برای اجرای توافق ملی فلسطین در حال انجام است. این اقدام در راستای اجرای توافقات حاصله در گفتگوهای اخیر قاهره و مشارکت در تقویت فضای آزادی‌های عمومی انجام می‌شود. آزادی‌های عمومی در نوار غزه امری محفوظ است.

وزارت داخلی حماس در غزه خواهان اجرای درست دستور ریاست تشکیلات پیرامون پرونده آزادی‌ها و ایجاد فضای مناسب در کرانه باختری و نوار غزه به منظور موفقیت آمیز بودن روند دموکراتیک قریب الوقوع شد.

پیشتر محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان در آغاز نشست هفتگی دولت در رام الله گفت: بر اساس دستور ریاستی جهت تقویت فضای آزادی‌های عمومی و آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی، ما خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی در نوار غزه هستیم که تعداد آنها بیش از ۸۰ زندانی است.

انتهای پیام

چین: جزایر سلیمان با قطع روابط با تایوان فرصت‌های بی‌سابقه‌ای پیش رو دارد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا