ادامه همکاری ایران و آژانس، محور گفت‌وگو با گروسی


ادامه همکاری ایران و آژانس، محور گفت‌وگو با گروسی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: مهمترین محورهای گفت‌وگوهای مدیرکل آژانس در تهران، حول موضوعات فنی و ترتیبات اجرایی توقف نظارت‌های فراتر از پادمان و پروتکل الحاقی و اقدامات داوطلبانه فراپادمانی و نحوه ادامه همکاری‌های دو طرف خواهد بود.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، «بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور انجام گفت‌وگوهای فنی با سازمان انرژی اتمی ایران عصر روز شنبه در راس هیاتی وارد تهران می‌شود و روز یکشنبه با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و دیگر مسئولان سازمان دیدار می‌کند.

وی با بیان اینکه سفر گروسی در ارتباط با چگونگی اجرای مفاد نامه ۲۷ بهمن ماه ایران به آژانس در راستای اجرای ماده ۶ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران و به درخواست مدیرکل آژانس انجام می‌شود، گفت: مهمترین محورهای این گفت‌وگوها حول موضوعات فنی و ترتیبات اجرایی توقف نظارت‌های فراتر از پادمان و پروتکل الحاقی و اقدامات داوطلبانه فراپادمانی و نحوه ادامه همکاری‌های دو طرف خواهد بود.

معاون سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی، سازمان انرژی اتمی ایران اقدامات متعددی را در اعتماد نو به نقل از برنامه کار خود قرار داده است، تصریح کرد: از جمله این اقدامات توقف نظارت‌های فراپادمانی دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن قانون در صورت عدم اجرای تعهدات طرف‌های مقابل در برجام است که موعد آن پنجم اسفند ماه (بیست و سوم فوریه) است. به منظور اجرای این بخش از قانون در وهله نخست نامه‌ای در تاریخ بیست و هفتم بهمن ماه تسلیم آژانس شد. 

خواهان جنگ در خاورمیانه نیستیم
هم اکنون بخوانید

کمالوندی ادامه داد: گفت‌وگوهای فنی پیش از پایان مهلت دو ماهه قانون به منظور پیش‌بینی و هماهنگی بهینه با آژانس برای کاهش نظارت‌ها تا سطح پادمان انجام می‌شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + ده =

دکمه بازگشت به بالا