رضوانی بامیانی: در جهاد اسلامی افغانستان اندیشه های امام (ره) بارز بود

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام رضوانی بامیانی در ویبنار امام خمینی (ره)؛ انقلاب اسلامی و جهاد اسلامی مردم مسلمان افغانستان اظهار کرد: افکار و اندیشه ها و ایده های امام (ره) بر علمای افغانستان تأثیر شگرف و عمیق گذاشته است. مبارزات سیاسی و انقلابی علمای افغانستان همیشه از اندیشه های امام (ره) متأثر بوده است.

وی تصریح کرد: در سال ۵۲ عده‌ای از علما که با اندیشه های امام آشنا بودند اطلاعیه ها و سخنرانی های ایشان را در خانه های خود به صورت پنهانی گوش داده و می خواندند. حکومت کمونیستی متوجه بود که بیشترین خطر برای آن ها همین علمایی هستند که متأثر از اندیشه های امام (ره) فعالیت می کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای علمای شیعه افغانستان همچنین بیان کرد: حتی بنده علیه کمونیست ها سخنرانی می کردم و در زندان عوامل حکومت کمونیستی از من می پرسند که چه ارتباطی با امام (ره) دارم و جواب من این بود که من مقلد ایشان هستم و تاکنون امام را از نزدیک ندیده ام.

وی همچنین بیان کرد: مردم افغانستان نیز تحت تأثیر اندیشه های امام (ره) بودند و در سال ۵۸ مردم در خیابان ها شعار می دادند «الله اکبر، خمینی رهبر».

رضوانی بامیانی همچنین اظهار کرد: در جهاد اسلامی افغانستان اندیشه های امام (ره) بارز بود و جوانان برای تحقق این اندیشه ها فداکاری زیادی کردند. بسیاری از جوانان افغانستان تحت تأثیر اندیشه های امام (ره) حتی به جنگ ایران و عراق آمدند و در آنجا شهید شدند.

انتهای پیام

معاون وزیر خارجه اوکراین سالروز پیروزی انقلاب را تبریک گفت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا