گفتگوی تلفنی وزرای دفاع کره جنوبی و آمریکا /آمادگی پنتاگون برای دفاع از جزایر مورد مناقشه ژاپن

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سو ووک، وزیر دفاع کره جنوبی و لوید آستین، وزیر دفاع جدید آمریکا در تماسی تلفنی که به درخواست واشنگتن انجام شد، توافق کردند که ائتلاف بین آمریکا و سئول مهمتر از هر زمان دیگری است و وعده دادند تا بر روی بهبود و گسترش این رابطه و همچنین برقراری ارتباط درباره مسائل مرتبط همکاری کنند.

وزیر دفاع کره جنوبی همچنین تاییدیه لوید آستین را به عنوان وزیر دفاع آمریکا تبریک گفت و به این مساله اشاره کرد که وی فردی درست و صادق است که وظایف وزارت دفاع آمریکا را به دست می‌گیرد و در عین حال، وزیر دفاع آمریکا نیز به این مساله اشاره کرد که ائتلاف بین دو کشور، محور صلح و ثبات در شمال شرق آسیا محسوب می‌شود.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه خود آورده است، وزرای دفاع دو کشور بر روی دیدار دو جانبه در آینده‌ای نزدیک به منظور مقدمه‌ای برای گفتگو در مسائل به تاخیر افتاده توافق کردند.

آستین، ژنرال بازنشته ارتش آمریکا نخستین آفریقایی-آمریکایی است که پس از تاییدیه سنا در روز جمعه وزیر دفاع این کشور شده است. سنا با ۹۳ رای موافق در برابر دو رای مخالف و دو روز پس از مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به آستین رای موافق داد.

وزیر دفاع جدید آمریکا در پست‌های مختلف ارشد در ارتش این کشور از جمله معاون رئیس ستاد مشترک ارتش فعالیت داشته اما گفته می‌شود که تجربه مستقیمی درباره آسیا ندارد. با این حال، وی متعهد شده که از نزدیک با متحدان آمریکا به ویژه آنهایی که در ‌آسیا هستند، همکاری نزدیکی داشته باشد.

پدافند هوایی یمن هواپیمای جاسوسی اسکن ایگل آمریکا را ساقط کرد
هم اکنون بخوانید

وزیر دفاع ایالات متحده هم‌چنین از آمادگی کشورش برای دفاع از جزایر مورد مناقشه ژاپن خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین، رئیس جدید پنتاگون، در گفتگو با وزیر دفاع ژاپن نوبو کیشی گفت که ایالات متحده آماده دفاع از جزایر سنکاکو که مورد اختلاف با چین است، می‌باشد.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: “وزیر دفاع، آستین تأیید کرد که ماده ۵ پیمان امنیتی ایالات متحده و ژاپن جزایر سنکاکو را پوشش می‌دهد و آمریکا با هرگونه تلاش یک جانبه برای تغییر وضع موجود در دریای چین شرقی مخالف است.”

این ماده از این معاهده حاکی از آن است که ایالات متحده و ژاپن باید به طور مشترک از تهدید خارجی علیه یکی از این دو کشور دفاع کنند.

طرفین همچنین در مورد اعزام مجدد نیروهای آمریکایی مستقر در ژاپن و مسئله جمهوری خلق کره (کره شمالی) گفتگو کردند.

دو وزیر توافق کردند که کشورهای آنها باید نقشی اساسی در افزایش همکاری بین شرکای مختلف در داخل و خارج از منطقه برای حفظ و تقویت یک منطقه آزاد در اقیانوس هند و اقیانوس آرام داشته باشند. آنها همچنین تأکید کردند که قصد دارند به کار مشترک برای حل چنین موضوعاتی در کره شمالی از جمله حذف کامل سلاح‌های کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک با انواع برد ادامه دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا