کاخ سفید، پنتاگون و ناسا هم هک شدند؛ شرکت خدمات‌دهی اصلی هدف گرفته شد

به گزارش ایسنا، سه منبع مطلع یکشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که گمان می‌رود روسیه پشت این حملات سایبری باشد. مقام‌های آمریکایی صرفا وقوع این حمله را تایید کرده‌اند اما جزئیات دیگری از جمله عامل اجرای این حمله را مشخص نکرده‌اند. وزارت بازرگانی آمریکا از حمله به یکی از آژانس‌هایش خبر داده و اف‌بی‌آی و آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری در حال تحقیق هستند.

دو منبع ناشناس به این خبرگزاری گفتند که هکرها از طریق به روزرسانی‌های منتشر شده توسط شرکت سولارویندز (SolarWinds)، یک شرکت نرم‌افزاری مستقر در آستین تگزاس که همچنین به کاخ سفید، پنتاگون و ناسا خدمات ارائه می‌دهد، وارد سیستم‌های ایالات متحده شدند. علاوه بر این، این شرکت خدماتی به ارائه‌دهندگان ارتباطات از راه دور پیشرو در این کشور ارائه می‌دهد.

چهار منبع مطلع که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که شبکه گسترده مشتریان فدرال سولارویندز باعث ایجاد نگرانی در میان مقامات اطلاعاتی ایالات متحده شده است، مبنی بر اینکه این سازمان‌ها نیز می‌توانند در معرض خطر باشند. یک منبع مطلع گفت: ماجرا بسیار بزرگتر از صرفا یک آژانس است. این یک کمپین جاسوسی سایبری بزرگ است که دولت آمریکا و منافع آن را هدف گرفته است.

عصر یکشنبه شرکت سولارویندز اعلام کرد: یک حمله زنجیره‌ای بسیار پیچیده، هدفمند و دستی توسط یک کشور احتمالا بین مارس تا ژوئن سال جاری میلادی از طریق به روزرسانی‌های نرم‌افزاری نفوذ کرده است.

دولت روسیه هرگونه ایفای نقش در این حملات را رد کرده است. وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای این اتهامات را “تلاش بی‌اساس دیگری از سوی رسانه‌های آمریکایی برای متهم کردن روسیه به اجرای عملیات هکری علیه نهادهای دولتی آمریکا” توصیف کرد.

تاسک رفتار ناسیونالیستی اروپا در مبارزه با کرونا را محکوم کرد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا