نخست‌وزیر موقت لبنان وارد گود تشکیل دولت شد

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، حسان دیاب، نخست وزیر موقت لبنان بعد از دیدار با سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان اشاره کرد: کشور ما امروز ۱۲ ماه بعد از تشکیل دولت چالش‌ها و طی همین سال شاهد بحران‌هایی به اندازه بیش از ۱۲ سال است.

او خاطرنشان کرد: با حریری بر سر لزوم تشکیل دولت در اسرع وقت توافق کردیم؛ دولتی که مشکلات و چالش‌های متوالی کشور را که تاثیر منفی بر لبنان گذاشته حل می‌کند.

دیاب از تمام طرف‌ها خواست بر اساس جنبه‌های مثبتی که در زمینه تشکیل دولت محقق شده عمل کنند و گفت، حریری نیز از مذاکره با تمام طرف‌ها برای حل مشکلات روزانه کشور و شهروندان استقبال کرد.

سعد حریری نیز در بیت الوسط، اقامتگاهش اشاره کرد: من از دیاب برای این ملاقات تشکر می‌کنم ما لزوم تشکیل دولت در اسرع وقت را بررسی کردیم. من از سرعت در فرایند تشکیل دولت استقبال کردم و گفتم موضعم در این باره صریح است.

همچنین سایت ریاست جمهوری لبنان در شبکه‌های اجتماعی نوشت، میشل عون، رئیس‌جمهوری با حسان دیاب در کاخ بعبدا درباره تشکیل دولت ملاقات کرد.

این در حالی است که نخست وزیر دولت موقت لبنان در عین التینه به ملاقات نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان رفت و تاکید کرد، در این دیدار به مسائل مختلف درباره تشکیل دولت جدید و دستاوردهای محقق شده تا به الان و نیز موانع موجود بر سر آن پرداخته است.

او اشاره کرد: بری نیز آمادگی خود برای کمک به حل مشکل تشکیل دولت اعلام کرد همان گونه که نقشی مهم در حل مشکلات باقی مانده دولت ایفا کرده است. اکنون تشکیل دولت برای پایان دادن به رنج‌ لبنانی‌ها و لبنان یک اولویت ملی است.

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و امیر جدید کویت
هم اکنون بخوانید

او این دیدار را ویژه و مثبت ارزیابی کرد.

دیاب درباره تشکیل دولت آینده نیز تاکید کرد: همه برای این مساله تلاش می‌کنند و دستان سفیدی وجود دارند و ما باید روی جنبه‌های مثبت تکیه کنیم که بسیار هستند تا با نگاهی فراگیر برخی خلأها در تشکیل دولت جدید را ببینیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 5 =

دکمه بازگشت به بالا