درگیری پلیس و معترضان تونسی در شمال این کشور

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهدان عینی اعلام کردند، نیروهای پلیس در شهر «سلیانه» واقع در شمال تونس با استفاده از گاز اشک آور معترضانی که پس از اهانت یک پلیس به یک چوپان اعتراضاتی به راه انداختند، متفرق کردند.

شاهدان عینی همچنین اعلام کردند، معترضان اقدام به آتش زدن لاستیک‌ها، مسدود کردن جاده‌ها و مسیرها و پرتاب سنگ به سمت پلیس کردند و نیروهای امنیتی نیز معترضان را تعقیب و به سمت آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

یک کلیپ ویدیویی در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد یک مامور پلیس، اقدام به اهانت و ضرب و شتم چوپانی به خاطر عبور دادن بخشی از گله‌اش از مقابل مقرهای دولتی در شهر کرد و این کلیپ ویدیویی موجی از خشم را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت و فعالان گفتند که اهانت به کرامت هر شهروند پس از گذشت یک دهه انقلاب تونس غیرقابل قبول است.

دادستانی کل تحقیق درخصوص این موضوع را آغاز کرده است.

در همین راستا، شهر ساحلی «سوسه» نیز شاهد درگیری‌های میان نیروهای پلیس و جوانان بود و جوانان تونسی به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند و پلیس نیز به سمت معترضان گاز اشک آور شلیک کرد.

رسانه‌های محلی اعلام کردند، درگیری‌هایی در منطقه «الکرم» واقع در پایتخت تونس نیز رخ داد و نیروهای پلیس تعدادی از جوانان را بازداشت کردند و گفتند که آنها به دنبال ایجاد آشوب بودند.

انتهای پیام 

حماس از مشارکت در انتخابات فلسطین خبر داد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 14 =

دکمه بازگشت به بالا