سفر هیات کره‌ای به ایران از پیش تعیین شده بود


سفر هیات کره‌ای به ایران از پیش تعیین شده بود

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به سفر هئیتی کره‌ای به تهران، این سفر را از پیش تعین شده و برای رایزنی درباره پولهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی دانست.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، “سعید خطیب زاده” سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش پایگاه خبریان در باره حضور هیات از کره در تهران که میهمان سفیر کره جنوبی هستند، اظهار داشت: هیاتی که وارد کشورمان شده بخشی از هیات قائم مقام وزارت خارجه کره جنوبی است که قرار است روز یکشنبه به تهران سفر کند. 

وی افزود: سفر این هیات قبل از توقیف کشتی متخلف کره‌ای مورد توافق قرار گرفته و دستور کار اصلی آن مذاکره در مورد چگونگی دسترسی به منابع مالی ایران در کره است.

بر اساس این گزارش حدود ۱۰ تریلیون وون (۹.۲ میلیارد دلار) وجوه ایرانی در بانک های کره جنوبی تحت تحریم های ایالات متحده بر سر اعتماد نو به نقل از برنامه هسته ای تهران، مسدود شده است.

چند روز پیش نیز نیروی دریایی سپاه پاسداران یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی بود را به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف کرد. 

خبرها حاکی است که مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه، امروز پنجشنبه از طریق قطر وارد ایران شده است. همچنین «چوی جونگ» معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی نیز قصد دارد اوایل هفته آینده برای بحث در مورد روابط دو کشور از جمله توقیف این کشتی و دارایی های مسدود شده ایران در کره به تهران سفر کند.

گفت‌وگوی ترامپ و ماکرون درباره تحریم‌های تسلیحاتی ایران
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا