محکومیت همدستان زم به دو تا ده سال حبس

سخنگوی قوه قضاییه گفت: سند تحول قضایی، سند تحقق عدالت و سند خدمت به مردم و سند اعتماد به شهروندان است.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز که به صورت آنلاین برگزار شد، ضمن تسلیت درگذشت مصباح یزدی و تبریک آغاز سال میلادی گفت:  هفته گذشته سند تحول قضایی که می شود از آن به عنوان مرامنامه حکمرانی قضایی در دوره تحول نام برد منتشر شد. سند تحول قضایی سند تحقق عدالت و سند خدمت به مردم و سند اعتماد به شهروندان و استمداد از آنها در برپایی عدالت و دادگستری است. آسیب شناسی وضع موجود و گره گشایی از مشکلات رومزه مردم و تضمین حقوق قانونی آنهاست. اجماع آن اجماع ملی و همکاری همه نهادهای حاکمیتی را می طلبد. مردم صاحبان اصلی و ذی نفعان واقعی این سند متعالی و پیشرفته هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده روح الله زم و اینکه آیا رسیدگی به پرونده همدستان او از جمله شیرین نجفی آغاز شده است؟ گفت: این پرونده ابعاد گسترده‌ای  دارد. بخشی منتهی به رای شد اما این پرونده به اتمام نرسیده. اخیرا از ناحیه دادگاه بعد از صدور کیفر خواست در مورد ۶ نفر دیگر از متهمان دیگر حکم صادر شده و ۶ نفر به محکومیت حبس دو تا ۱۰ سال محکوم شدند.

وی افزود: خانمی که گفتید در زمره افرادی است که دستگیر شد و تحت تعقیب قرار گرفت و حکم صادر شده و محکومیت یافته اما چون قطعی نشده و در مرحله تجدیدنظر خواهی است  از بیان عناوین اتهامی و موضوعات مربوط به میزان دقیق آنها معذورم. در مورد نفر دیگر در پرونده کیفرخواست صادر شده و هفته آینده دادگاه برگزار می شود.

بهترین توافق ممکن برای همه طرف‌ها روی میز است
هم اکنون بخوانید

این خبر تکمیل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا