۱۱ هزار پهنه‌ی معدنی غیر فعال در کشور وجود دارد

علیرضا رزم حسینی عصر جمعه، در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی اظهار کرد: ما مدیون مردم آذربایجان شرقی هستیم و هر کاری از دستمان بربیاید، برای حل مشکلات واحدهای تولیدی این استان انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان و تبریز نقش ویژه ای در طلوع انقلاب داشته اند، ادامه داد:  به همین دلیل در این مدت کوتاهی که مسئولیت وزارت را بر عهده گرفته ام، سعی کرده ام هر کاری که از دستم بر می‌آید برای حل مشکلات بخش صنعت، معدن و تجارت این خطه انجام دهم.

وی در رابطه با وجود موانع و مشکلات در مسیر تولیدکنندگان، تاکید کرد: سعی می‌کنیم موانع و مشکلاتی که مربوط به حوزه‌ی وزارت صمت است را بدون اینکه قانون‌شکنی کرده باشیم، حل و فصل کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص بحث صادرات به کشورهای آذربایجان و ارمنستان نیز گفت: به منظور تسهیل و توسعه صادرات به این دو کشور، ستادی را راه اندازی کرده ایم که در آذربایجان شرقی مستقر شده و ریاست این ستاد نیز بر عهده استاندار آذربایجان شرقی است.

وی در خصوص وجود بروکراسی اداری که مانعی بر سر راه تولیدکنندگان محسوب می‌شود نیز اظهار کرد: در روز اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، کتابی را تحت عنوان «قوانین اضافی» به نمایندگان محترم ارائه دادیم. اگر بخواهیم سیستم بروکراسی اداری اصلاح شود، باید قوانین اضافی حذف شود و مجلس محترم نهادی است که می تواند بسیاری از این موانع را بردارد.

رزم حسینی پیشنهاد تک نرخی شدن قیمت ارز را نیز کاملا درست عنوان کرد و افزود: امیدواریم مجلس تصمیماتی در این خصوص اتخاذ کند که تاثیرگذار باشد.

کاهش 4 درصدی قیمت نفت پس از مواضع جدید ترامپ
هم اکنون بخوانید

وی در پایان در رابطه با مشکلات بحث فولاد نیز گفت: در فرصت مغتنم خواهم گفت که چه اتفاقی در فولاد در حال اتفاق افتادن است و چه نابرابری ها و بی عدالتی هایی در این موضوع وجود دارد و اصلاح این ساختار به معنی جنگ با رانت خوارانی است که رسانه هم دارند و اصلا دوست ندارند این وضعیت درست شود.

گفتنی است، در این جلسه، تعدادی از فعالان اقتصادی استان، تشکل ها و کمیسیون های اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی تبریز به بیان مشکلات واحدهای تولیدی و صادرات استان پرداختند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا