اعتراض کوبا به قرار گرفتن نام این کشور در لیست کشورهای حامی تروریسم آمریکا

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته یک فرد مطلع در این زمینه، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد این اقدام را که از نظر سرمایه گذاری خارجی برای کوبا بسیار سنگین است، پیش از پایان دوره دونالد ترامپ در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ عملی کند.

در واکنش به این اقدام، برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا در توئیتر خود نوشت: “مانور مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا را برای قرار دادن کوبا در لیست کشورهای حامی تروریسم برای جلب رضایت اقلیت ضد کوبایی فلوریدا محکوم می‌کنم.”

او اضافه کرد: آمریکا خودش به گروه‌های تروریستی که علیه کوبا فعالیت می‌کنند پناهگاه و مصونیت اعطا می‌کند.

این اتفاقات فقط چند روز پیش از شصتمین سالگرد برهم خوردن روابط دیپلماتیک میان کوبا و آمریکا، یعنی سوم ژانویه، پس از انقلاب کاسترو صورت می‌گیرد.

دو کشور تحت رهبری باراک اوباما و رائول کاسترو، روسای جمهوری سابق آمریکا و کوبا با هم یک رویکرد تاریخی ایجاد کردند که در سال ۲۰۱۵ امکان برقراری مجدد روابط دیپلماتیک و حذف از لیست سیاه را فراهم کرد.

اما پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در سال ۲۰۱۷، دولت وی با اشاره به نقض حقوق بشر در کوبا و حمایت هاوانا از دولت ونزوئلا، تحریم‌های اعمال شده علیه کوبا را که از سال ۱۹۶۲ اعمال شده است، شدت بخشید.

انتهای پیام

گوترش: توزیع فراگیر واکسن تنها راه عبور از کابوس کروناست
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا