برای تکمیل موجودی مسکن ملی فقط امروز فرصت دارید

به گزارش ایسنا، ساعت ۲۴ امروز ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ مهلت واریز مبلغ حدود ۴۰ میلیون تومان برای ۶۰ هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن به اتمام می رسد که این افراد حذف و افرادی از لیست ذخیره جایگزین آنها می شوند. البته متقاضیان قبلی که واجد شرایط بودند هم با توجه به سبز بودن فرم «ج» خود می توانند مجددا در دور بعد ثبت نام کنند.

تا کنون دو بار در پایان مهرماه و آبان ماه زمان واریز وجه برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تمدید شده است. البته  مسئولان می گویند آخر آبان ماه کسانی که پیامک را دریافت اما نسبت به تکمیل موجودی اقدام نکرده بودند حذف شده اند.

روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی ضمن تایید این موضوع که امروز آخرین مهلت تکمیل موجودی است، به ایسنا اعلام کرد از ابتدای دی ماه با مشخص شدن تعداد نفرات حذف شده، بر اساس ظرفیتهای جدید و اختصاص زمین در بعضی مناطق کشور، برای نام نویسی دور دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن تصمیم گیری خواهد شد.

در طرح اقدام ملی مسکن احداث۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام نویسی ۱.۶ میلیون نفر از طریق سایت و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. بنا به گفته محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی ۱۰۰ هزار نفر مربوط به بافت فرسوده و ۳۰۰ هزار نفر مربوط به احداث واحد جدید است. البته تعدادی از افراد به صورت خودمالکی و با در اختیار گرفتن زمین از حدود دو سال قبل کارها را آغاز کرده اند. تا کنون ۲۴۰ هزار نفر از ۳۰۰ هزار نفر تعیین تکلیف شده اند. بدین صورت که یا از حدود دو سال قبل به آنها زمین داده شده که در حال ساخت هستند یا ۴۰ میلیون تومان را در قالب ثبت نام واریز کرده اند. حدود ۶۰ هزار نفر باقی مانده اند که یا آورده را واریز نکرده، یا تکمیل نکرده اند که باید تا پایان آذرماه تعیین تکلیف شوند.

دلیل ناامنی سوریه و عراق جلوگیری از صادرات گاز ایران بود/ آغاز مذاکرات برای احداث خط لوله گاز به عمان
هم اکنون بخوانید

کارگزاران طرح اقدام ملی مسکن شامل ادارات کل راه و شهرسازی استانها، شهرهای جدید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پایان آذرماه فرصت داشتند اطلاع رسانی را کامل کنند تا در ستاد وزارتخانه بعد از پایان آذرماه، ظرفیت های خالی شناسایی و برای آنها جایگزین انتخاب شود.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. اولین واحدها از این پروژه ۴۰۰ هزار واحدی به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد. ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir  مراجعه کنند. مهلت بارگذاری مدارک  و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تا پایان آذرماه تمدید شد. در صورت  عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه، افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها می‌شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + یک =

دکمه بازگشت به بالا