عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین دلایل استعفایش را توضیح داد

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، حنان عشراوی، عضو مستعفی کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) گفت: در ابتدا دوست دارم نهایت تشکر خود را از تمام کسانی که همبستگی و توجه به مساله استعفای من داشتند، اعلام کنم.

او اضافه کرد: استعفای خود را از کمیته اجرایی در تاریخ ۲۴/۱۱/۲۰۲۰، اراده کردم زمانی که با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ملاقات کردم و ما دیداری دوستانه و صریحی داشتیم و من استعفای خود را به طور شفاهی تقدیم کردم و بعد از آن در تاریخ ۲۶/۱۱/۲۰۲۰ کتبا استعفای خود را تقدیم کردم. سپس توافق شد این مساله اواخر سال جاری میلادی اجرایی شود و فرصتی به گام‌های رسمی مطلوب با هماهنگی کامل با رئیس تشکیلات داده شود.

وی افزود: در این دیدار متعهد شدم استعفای خود را اعلام یا بررسی نکنم تا تدابیر آن به صورت توافقی نهایی شود. اما متاسفانه خبر استعفای من به شکل غیرحرفه‌ای با افتراها و اشتباهاتی از سوی مقامات عالی رتبه مطرح شد و فضایی از تردید و نابسامانی را به وجود آورد.

این مقام فلسطینی افزود: براساس تعهدم که هیچ اظهارنظری در این باره نداشته باشم با رهبری عصر سه‌شنبه تماس گرفتم و از او خواستم به استعفای بنده پاسخ دهد زیرا ناگزیر به اعلام رسمی آن هستم تا به این حرف‌های باطل پایان دهم در همان روز نامه‌ای از محمود عباس دریافت کردم که مربوط به تعویق آن تا زمان برگزاری شورای مرکزی بود.

او ادامه داد: دوست دارم اینجا از موضع رئیس تشکیلات خودگردان و توجه‌اش تشکر و قدردانی کنم. اما من همچنان تا پایان سال با احترامی که برای سازمان‌ها و قوانین جاری و ساری قائلم استعفا می‌کنم در این راستا بار دیگر تاکید می‌کنم هیچ وقت درخواست هیچ پست و مقام یا امتیازی نکردم و تنها هدفم خدمت به ملت، سرزمین و مساله فلسطین با تمام اخلاص و صداقت بود. من متعهد شدم به وظایفم در قبال مردم فلسطین خارج از چارچوب رسمی ادامه دهم.

انصارالله: به حملاتمان ادامه می دهیم
هم اکنون بخوانید

این مقام فلسطینی تاکید کرد: زمان اجرای اصلاحات مطلوب و به جریان انداختن سازمان آزادیبخش و احیای اختیارات آن و احترام به وظایف کمیته اجرایی فرا رسیده‌ زیرا این کمیته از حاشیه و عدم مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها رنج می‌برد. باید این قدرت به صورت دموکراسی و از طریق انتخابات دنبال شود و نظام سیاسی فلسطین نیاز به احیای بخش‌های مختلف و مشارکت جوانان و زنان و مردان در تصمیم‌گیری‌ها دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا