"رسوایی" که ارتش آمریکا را لرزاند؛ برکناری ۱۴ افسر بعد از حوادث وحشتناک

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، بعد از وقوع پنج فقره قتل روی داده احتمالا در سال ۲۰۲۰ این پایگاه نظامی گسترده که مقر بسیاری از یگان‌های مستقر شده در میادین جنگی است به عنوان خطرناک‌ترین مقر در آمریکا لقب گرفته است.

خشمی که قتل سرباز وانیسا گلن ۲۰ ساله در ۲۲ آوریل بعد از تجاوز جنسی‌ به او ایجاد کرد، رایان مکارثی وزیر نیروی زمینی را واداشت تا از بازپرسان مستقل از جمله قاضی سابق دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) و قاضی نظامی سابق بخواهد گزارش مفصلی از وضعیت پایگاه فورت هود ارائه کنند.

وانیسا گلن خانواده‌اش را مطلع کرده بود که به ترتیبات سازمانی فرماندهی نظامی در خصوص پیگیری شکایت تجاوز جنسی اعتمادی ندارد. پس از آن خانواده‌اش به تمایل ارتش در انجام تحقیقات در خصوص ناپدید شدنش شک پیدا کردند تا این‌که جسد او را در ۳۰ ژوئن یافتند.

در همان روز سرباز آرون دیوید روبنسون مظنون اصلی این پرونده بعد از مواجه شدن با پلیس محلی خودکشی کرد.

از سوی دیگر، سرباز دیگر به نام گریگوری اسکات مورالس بعد از ربوده‌ شدنش در سال ۲۰۱۹ به رغم وجود دلایلی درباره وقوع اقدام جنایت‌کارانه متواری قلمداد شد.

جسد او در ژوئن گذشته یعنی بعد از ۱۰ ماه کشف شد زمانی که بازپرسان به دنبال وانیسا گلین می‌گشتند و به نظر می‌رسد مورالس نیز با گلوله کشته شد.

رایان مکارثی در ارائه این گزارش در روز سه‌شنبه گفت: مرگ فاجعه آمیز گلن و سلسله مشکلات دیگر در فورت هود مار ا وادار کرد که در سیستم‌ها، سیاست‌ها و خودمان دقت و بررسی داشته باشیم.

خواستار مناسبات ‌قوی با آمریکا و تمام کشورهای جهان هستیم
هم اکنون بخوانید

او تصریح کرد: مساله به آمارها مربوط نیست بلکه به توان ما در زمینه اظهار همبستگی و دلسوزی با تیم‌هایمان و توجه به منافع اصلی سربازان‌مان مربوط است.

در این گزارش آمده است: پایگاه فورت هود بیشترین میانگین جنایت قتل، شروع به قتل، تجاوز جنسی، سرقت و مصرف مواد مخدر و نیز موارد خودکشی و غیبت و فرار از خدمت را در مقایسه با دیگر پایگاه‌ها به خود اختصاص می‌دهد.

در پایان این گزارش آمده است: فرماندهی پایگاه غیرفعال است و این گزارش بی‌کفایتی تحقیقات در خصوص ناپدید شدن‌ را نتیجه گیری کرد.

با استناد به این گزارش، مکارثی دستور برکناری ۱۴ افسر عالی رتبه از جمله دو ژنرال را صادر کرد که یکی معاون فرمانده پایگاه بود زمانی که فرمانده کنونی پایگاه در عراق فعالیت می‌کرد.

این پایگاه شاهد حمله مسلحانه به دست فردی بود که در ۲۰۰۹ با تیراندازی او ۱۲ تن کشته و بیش از ۳۰ تن زخمی شدند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا