عدم تایید پیروزی بایدن از سوی اکثریت جمهوریخواهان

به گزارش ایسنا، به نقل از «واشنگتن پست»، دو نفر از اعضای حزب جمهوری خواه پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را اعلام کردند و تقریبا ۹۰ درصد تمام جمهوریخواهان -یعنی ٢٢٢ عضو مجلس نمایندگان و سنا از حزب جمهوریخواه پاسخ این سوال را ندادند که بالاخره چه کسی در انتخابات پیروز شده است.

در همین حال ٩ نفر از اعضای حزب هم مخالفت خود را با استراتژی ترامپ در خصوص شکایت از نتایج انتخابات اعلام کردند و هشت نفر از این اقدام حمایت کردند و ۲۳۲ نفر پاسخ دقیقی نداده و یا سکوت اختیار کردند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فقط ۲۵ نفر از جمهوریخواهان به طور مشخص پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به رسمیت شناختند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد.

تیم دونالد ترامپ به رهبری رودی جولیانی، وکیل او ادعاهایی را درباره وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرده و شکایت‌هایی را در ایالت‌های مختلف تنظیم کرده است. این شکایت‌ها در ایالت‌های مختلف رد شده‌اند.

کمپین ترامپ چندی پیش  شکایت جدیدی در ایالت جورجیا به جریان انداخته و در نظر دارد تا نتایج انتخابات این ایالت را بی‌اعتبار کند چرا که می‌گوید ده‌ها هزار رای غیرقانونی در میان آرای ریاست جمهوری جورجیا وارد شده است. تیم ترامپ با این شکایت خواستار ابطال نتایج انتخاباتی این ایالت است.

انتهای پیام

تشدید اختلافات میان سعد حریری و میشل عون
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا