عربستان "لجین الهذلول" را به ۵ سال و ۸ ماه حبس محکوم کرد

به گزارش ایسنا، روزنامه سعودی سبق اعلام کرد که دادگاه کیفری ویژه ریاض در حکمی لجین الهذلول، فعال حقوقی عربستانی را به پنج سال و هشت ماه حبس محکوم کرد.

دادگاه الهذلول را طبق ماده ۴۳ قانون مبارزه با جرائم “تروریستی” و تأمین مالی آن به ارتکاب اقدامات مجرمانه محکوم کرده است.

طبق این گزارش از جمله اتهامات علیه الهذلول می‌توان به تحریک برای تغییر نظام سیاسی عربستان، تلاش برای کمک به طرح‌های خارجی در داخل کشور با هدف آسیب رساندن به نظم عمومی و همکاری با تعدادی افراد و نهادهایی که طبق قانون مبارزه با جرایم تروریسم و ​​تأمین مالی آن مرتکب اقدامات جنایی شده‌اند، اشاره کرد.

قاضی دادگاه مذکور مدعی شده است که متهم به اتهامات مطرح شده علیه خود اعتراف کرده است و اعترافات وی به صورت داوطلبانه و بدون زورگویی و اجبار مستند شد.

طبق این گزارش، حکم دادگاه در این پرونده شامل تعلیق اجرای دو سال و ۱۰ ماه حبس تصویب شده علیه محکوم علیه به منظور زمینه سازی برای عدم بازگشت وی به ارتکاب جرایم مذکور است و اگر متهم در سه سال آتی مرتکب جرمی شود این تعلیق لغو شده تلقی خواهد شد.

لجین الهذلول مه ۲۰۱۸ به همراه چند فعال دیگر در زمینه حقوق بشر و دفاع از حقوق زنان بازداشت شد. خانواده وی می‌گویند او با نظارت مستقیم سعود القحطانی، مشاور دفتر پادشاهی سعودی که بعد از ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی برکنار شد، در معرض شکنجه قرار گرفته است.

انتهای پیام

منابع افغان: به زودی وزیران پیشنهادی کابینه به پارلمان معرفی می‌شوند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا