فوت ۱۱۹۹ مددجوی کمیته امداد بر اثر کرونا/کمک بلاعوض به خانواده مددجویان فوت شده

مجتبی احمدلو در گفت‌وگو با ایسنا، به ارائه آماری از وضعیت مددجویانی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند پرداخت و بیان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، کمیته امداد سامانه‌ای راه‌اندازی کرد و مقرر شد دفاتر کمیته امداد ( در استان‌ها) اسامی مبتلایان، قربانیان و بهبودیافتگان تحت پوشش این نهاد را در این سامانه ثبت کنند.

وی افزود: براساس اطلاعات ثبت شده در این سامانه، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۷۵۱۹ نفر از مددجویان کمیته امداد به کرونا مبتلا شده‌اند که طبق نظر دفاتر استان‌های کمیته امداد، ۲۶۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. اما طی استعلام از سامانه وزارت بهداشت تعداد ۱۱۹۹ نفر علت اصلی فوت‌شان به دلیل کرونا تایید شده است.  

به گفته مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد، از ۷۵۱۹ نفر از مددجویانی که به کرونا مبتلا شدند، ۳۱۶۷ نفر بهبودی کامل یافته‌اند، ۱۱۲۸ نفر قرنطینه و ۹۵۹ نفر نیز در بیمارستان بستری شده‌اند. 

احمدلو با اشاره به هزینه‌های بستری مددجویانی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند نیز توضیح داد: مددجویانی که در مراکز درمانی مشمول هزینه می‌شوند با ارائه مدارک به دفاتر امداد محل سکونت خود از مساعدتهای درمانی بهره‌مند می‌شوند. 

احمدلو در ادامه درباره میزان کمک بلاعوض به خانواده‌های مددجویان فوت شده بر اثر کرونا گفت: این نهاد به مددجویان سرپرست خانواری که به دلیل کرونا فوت می‌شوند (وزارت بهداشت علت اصلی فوت آنها را ناشی از کرونا ثبت کرده است) به افراد تحت تکفل او ۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند و در صورتی که متوفی عضوی از خانواده باشد به سرپرست خانوار او پنج میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد اظهار کرد: همچنین به مددجویان سرپرست خانواری که مبتلا به کرونا بوده‌ و فوت شده‌اند، (اما از نظر وزارت بهداشت علت فوت آنها ناشی از کرونا نبوده است) به افراد تحت تکفل او چهار میلیون تومان پرداخت می‌کند و در صورتی که متوفی عضوی از خانواده باشد به سرپرست خانوار او ۲ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

اعلام آمادگی شرکت‌های وزارت نفت برای استخدام ایثارگران و خانواده‌هایشان
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه اعتبار این اعتماد نو به نقل از برنامه توسط بنیاد مستضعفان تامین شده است، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا پایان مهرماه سال جاری از تعداد فوت شدگان کرونایی به ۷۹۳ نفر که بر اثر کرونا فوت شده‌اند، ۵ میلیارد و ۶۶۶ میلیون تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا