از "خاطرات مدرسه‌ای آقای وزیر" تا "آغاز حمایت‌های‌ درمانی از دو بیماری نادر"

به گزارش ایسنا، برخی از مهم‌ترین عناوین خبری تحریریه اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه _۳۱ شهریور ماه در پی می‌آید که با کلیک بر روی تیتر خبرها می‌توانید به متن کامل آن دسترسی داشته باشید:

«مهر» به روایت آمار

مهر دوباره به پشت درهای مدارس رسیده و فردا ۱۴.۶ میلیون دانش آموز به استقبالش می‌روند؛ هرچند گرانی لوازم‌التحریر و پوشاک بسیاری از خانواده‌ها را آزار داد و مشکلات آموزشی مناطق محروم همچنان به قوت خود باقیست؛ با وجود همه سختی‌ها، آموزش و پرورش آماده بازگشایی مدارس است و روز اول مهر همچنان برای همه ما روز خاطره انگیزی است.

خاطره آقای وزیر از روز اول مدرسه‌اش

وزیر آموزش و پرورش به بیان خاطره‌ای از روز اول مدرسه خود پرداخت و گفت: برای هر دانش آموز و هر خانواده‌ای روز اول مدرسه خاطره انگیز است. شوق یادگیری و به همراهش ترسی از اینکه چه شرایطی در انتظار ماست، در روز اول مهر دیده می‌شود. روز اول مدرسه گریه نمی‌کردم، هرچند ناشناخته‌ها باعث تشویش‌هایی می‌شد ولی برقراری ارتباط با معلم به سرعت باعث کاهش این تشویش‌ها می‌شد.

از هیچ استانداردی در دانشگاه فرهنگیان کوتاه نمی‌آییم

وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام آموزشی ما زمانی دست به انتخاب مهم زد و کیفیت را قربانی کرد و توسعه کمیت صورت گرفت، اما ما حاضر نیستیم از هیچ استانداردی در دانشگاه فرهنگیان کوتاه آییم؛ فردی که از این دانشگاه بیرون می آید باید توانمندی‌های لازم را کسب کرده باشد.

حجم زیاد کتب درسی؛ عامل استرس دانش‌آموزان/ ۱۹ درصد پسران متوسطه اول دارای رفتارهای پرخطر

معاون سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، ضمن انتقاد نسبت به بی‌توجهی نظام آموزش و پرورش جهت اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه‌های سلامت روان دانش‌آموزان، می‌گوید: اگرچه سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش در بحث تربیت به شش ساحت اشاره کرده است، اما می‌بینیم که جز توجه به بخش علمی، اساسا یا به سایر بخش‌ها توجهی نمی‌شود یا با نگاهی کاملا تقلیل‌گرایانه به آن می‌اندیشند.

والدین «شکوفه» ها و «غنچه» ها بخوانند

یک روانشناس کودک و نوجوان درباره نحوه برخورد صحیح با کودکانی که امسال برای اولین بار به مدرسه می‌روند، توصیه‌هایی ارائه کرد و گفت: کودکان در سن هفت سالگی دچار نوعی اضطراب جدایی می‌شوند و لازم است والدین یا معلمان از تمسخر یا انتقاد کودکان پرهیز کنند.

ویدئو / جنایت در طبقه ششم
هم اکنون بخوانید

توضیح بهزیستی درخصوص احضار ۴ تن از کارکنانش

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور از احضار چهار نفر از کارکنان این سازمان جهت ادای پاره‌ای از توضیحات خبر داد.

الزام کارت بهداشت برای آشپزان مراکز آموزشی/ اعلام تخلفات بهداشتی مدارس به ۱۹۰

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت در آستانه سال تحصیلی جدید و بازگشایی مراکز آموزشی، از تشدید نظارت کارشناسان بهداشت محیط بر دانشگاه‌ها و مدارس خبر داد.

آغاز حمایت وزارت بهداشت از ۲ بیماری نادر؛ از فردا

رییس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت از اضافه شدن دو بیماری جدید (SMA و CF) به بسته خدمتی حمایتی بیماران خاص و نادر خبر داد و گفت: هزینه خدمات این بسته حمایتی بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد تحت پوشش قرار می‌گیرند.

خسارت سالانه ۱۴ میلیونی آلودگی هوا به هر خانواده ایرانی

امروز (۲۲ سپتامبر -۳۱ شهریور)، روز جهانی بدون خودرو است. به همین مناسبت دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه ایران به لحاظ سرانه خودرو به نسبت جمعیت، در رتبه هفتاد و یکم دنیا قرار دارد، قیمت بالای خودرو و قیمت پایین سوخت را عامل مهم در افزایش ترافیک و آلودگی هوا دانست.

کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در استان‌های شمالی / تداوم بارش‌ها در این منطقه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به مواج بودن دریای خزر طی روز جاری، از کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و تداوم بارش در این مناطق خبر داد.

تنفس هوای نامطلوب در تهران طی آخرین روز تابستان

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای هم اکنون پایتخت با شاخص میانگین ۱۰۲ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و طی فردا (۱ مهر) نیز هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی شرایط لازم برای تجمع ذرات معلق و سایر آلاینده‌ها فراهم می‌شود.

کلاهبرداری به شیوه تلقین + عکس

تب زیبایی در میان افرادی که معلوم نیست طبق کدام شاخص و استاندارد از آنچه هستند ناراضی و به دنبال شباهت به الگویی دیگرند، آنقدر بالا گرفته که از رژیم و جراحی و … به عرصه تلقین هم رسیده است. عرصه‌ای که البته جولانگاه کلاهبرداران و شیادان در فضای مجازی شده است.

کاهش آمار فوتی های کرونا به زیر ۲۰۰/ بستری ۱۰۸۵ بیمار جدید طی شبانه روز گذشته
هم اکنون بخوانید

اعزام بیش از ۲۵۰۰ پزشک و نیروی امدادی برای اربعین به عراق

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام کرد: بیش از ۲۵۰۰ پزشک، پرستار، نیروی امدادی و … از هلال احمر برای خدمت رسانی در اربعین به عراق اعزام خواهند شد.

ثبت نام بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح

دبیرکل جمعیت هلال احمر از افزایش ۴۰ درصدی خدمات و تجهیزات هلال احمر برای پوشش امدادی و درمانی اربعین امسال خبر داد.

تهران چگونه دوچرخه‌مدار می ‌شود؟

اختراع فرم فعلی دوچرخه که  دارای زنجیر و رکاب و چرخ‌ها تقریبا هم اندازه است به قرن نوزدهم میلادی باز می‌گردد. در آن زمان مردم به دوچرخه به عنوان مد حمل‌ونقلی جدی نگاه می‌کردند و استفاده از آن صرفا جنبه تفریحی نداشت. در ایران نیز در برخی از شهرها خصوصا شهرهای کوچک و میانی استفاده از دوچرخه امری رایج برای تردد در سطح شهر بوده است و از دیرباز نیز در میان مردم اهمیت و جایگاه موثری داشت.

آمادگی برای نامگذاری معابر به نام شهدای زن

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از نامگذاری معابر به نام شهدای زن استقبال کرد و گفت: نقش زنان در دفاع مقدس مغفول مانده است.

بازی با جان مردم با حذف فیلتر دوده/ لغو مراسم دوچرخه سواری خانوادگی با دستور قضایی

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موافقت با درخواست خودروسازان برای عدم الزام نصب فیلتر دوده، بازی کردن با جان مردم است، تاکید کرد: اگر بخواهیم در پایتخت هزاران خودرو دیزلی غیر استاندارد داشته باشیم، وضعیت آلودگی هوای تهران مجددا وارد شرایط ناسالم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پنج خبر پربازدید تحریریه اجتماعی ایسنا در روز ۳۱ شهریور ماه ۹۸ و تا لحظه مخابره این گزارش، به شرح زیر است:

آغاز حمایت وزارت بهداشت از ۲ بیماری نادر؛ از فردا

خسارت سالانه ۱۴ میلیونی آلودگی هوا به هر خانواده ایرانی

حجم زیاد کتب درسی؛ عامل استرس دانش‌آموزان/ ۱۹ درصد پسران متوسطه اول دارای رفتارهای پرخطر

«مهر» به روایت آمار

کلاهبرداری به شیوه تلقین + عکس

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + دو =

دکمه بازگشت به بالا