زمین لرزه در نوبران خسارتی نداشته است/آماده باش ستاد مدیریت بحران

علی میرزایی شنبه سوم آبان ماه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: زمین لرزه ای که بعدازظهر امروز به قدرت ۳.۸ در مقیاس ریشتر در حدود ۱۳ کیلومتری شهر نوبران بوقوع پیوست مناطقی از بافت شهری و روستایی این بخش را تکان داد.

وی افزود: به محض وقوع این حادثه و دریافت گزارش حادثه زلزله کلیه دستگاه های اجرایی و نیروهای امدادی در شهرستان ساوه و شهرداران و دهیاران روستاهای نوبران و کلیه تجهیزات مدیریت بحران به حالت آماده باش درآمدند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: علاوه بر آماده کردن کلیه تجهیزات امدادی و خودرویی به کلیه دستگاه های اجرایی در شهرستان ساوه ابلاغ شد تا در خصوص خارج کردن خودروهای امدادی از فضاهای مسقف اقدام کنند و بخشداران مرکزی و نوبران نیز به تمامی دهیاران و شوراهای اسلامی نیز ابلاغ کردند تا کلیه نیروها در حالت آماده باش باشند.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته خوشبختانه این زمین لرزه هیچ خسارتی، اعم از مالی و جانی در پی نداشته است و ستاد مدیریت بحران در آمادگی کامل بسر می برند.

میرزایی افزود: کانون زمین لرزه بخش نوبران نبوده است بلکه زمین لرزه امروز در نقطه ای دیگر بوقوع پیوسته و در بخش هایی از نوبران احساس شده است.

در همین رابطه رئیس جمعیت هلال احمر ساوه نیز گفت: در پی وقوع زمین لرزه در حوالی نوبران و همچنین در استان قزوین، جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه ضمن اعزام یک تیم ارزیاب به منطقه نوبران، با فراخوان نجاتگران داوطلب و پرسنل هلال احمر، جلسه هماهنگی نیروهای امدادی را جهت پاسخگویی بهینه در صورت بروز حوادث احتمالی تشکیل داد.

افزایش قربانیان کرونا ویروس در چین/تاکنون هیچ مورد ابتلایی در ایران مشاهده نشده
هم اکنون بخوانید

سید لقمان حسینی افزود: با اعلام مدیریت بحران، این اداره با فراخوانی نیروهای امدادی در حالت آماده باش کامل بسر می برد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا