آخرین وضعیت عملیات ریزش ساختمان در خیابان ابوذر

سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهار کرد: صبح روز گذشته حادثه ریزش آوار یک ساختمان در محله ابوذر خیابان فلاح  اتفاق افتاد، با گذشت حدود ١٨ ساعت از وقوع حادثه تا به حال عملیات نجات و آوار برداری در این محل ادامه داشته است.

وی گفت: پس از تغییر تاکتیکی که به منظور افزایش ایمنی ایجاد شد، بقایای ساختمان نیمه ریخته تخریب شد و پس از آن یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه جرثقیل سنگین سازمانی به محل آورده شدند. بیل مکانیکی داخل گودبرداری گذاشته شده و چند تن از آتش نشان ها برای بررسی وضعیت به داخل گود برداری رفتند.

ملکی اظهار کرد: تا دقایق دیگر به کمک بیل مکانیکی مجددا عملیات خاک برداری و آوار برداری آغاز خواهد شد. این عملیات بسیار حساس است چرا که عمق گودبرداری بسیار زیاد و بیشتر بخش های گودبرداری آسیب دیده است، همچنین به علت ریزش آوار شیب بسیار تندی در این گودبرداری ایجاد شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: امیدواریم عملیات به نتیجه برسد. حدود چهار ایستگاه در محل حاضر هستند.

ملکی گفت: ساعات ابتدایی وقوع حادثه اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که حدود چهار نفر در محل ریزش آوار گرفتار شدند اما اطلاعات بسیار ضد و نقیض است، حالا گفته می شود که احتمالا دو نفر در این محل حضور داشتند اما با توجه به اینکه اطلاعات درباره تعداد افرادی که در محل حضور داشتند دقیق نیست باید بررسی های بیشتری در این زمینه انجام شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: تاکنون ریزش سنگین و جدیدی اتفاق نیفتاده و فعلا موردی در خصوص ترکیدگی لوله ها نیز وجود نداشته است.

آغاز تزریق واکسن روسی کرونا به بیش از ۴۰ هزار داوطلب
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا