شرکت نفت لیبی پایان حضور نظامی در میادین نفتی را خواستار شد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، شرکت نفت لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، تعدادی نظامی با استفاده از گلوله واقعی و سلاح سنگین در بندر راس لانوف تیراندازی کردند.

این شرکت در ادامه فعالیت نظامی غیرمسؤولانه و خطرناک در منطقه بندر راس لانوف را محکوم کرده و بار دیگر پایان فوری و بدون قید و شروط حضور نظامی در تمامی زیرساخت‌های نفتی را خواستار شد.

شرکت نفت لیبی در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: حضور نیروها از جمله مزدورانی که فاقد هرگونه نظم و مقرراتی هستند، تهدید جدی را برای کارگران شرکت ملی نفت و زیرساخت‌های آن در سراسر لیبی ایجاد می‌کنند.

این شرکت همه طرف‌ها و نیز جامعه جهانی را به خلع سلاح فوری در تمامی زیرساخت‌های سوختی لیبی و جایگزینی گارد تاسیسات نفتی دعوت کرده و بر لزوم عقب نشینی فوری تمامی گروه‌های نظامی به ویژه مزدوران خارجی از این زیرساخت‌ها تاکید کرد.

شرکت ملی نفت لیبی در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: گارد تاسیسات نفتی بار دیگر نشان داد که کاملا غیر حرفه‌ای بوده و فاقد هرگونه حاکمیت قانون است.

مصطفی صنع الله، رئیس شورای مدیریتی شرکت ملی نفت لیبی اظهار کرد: این اتفاق جدیدترین تحول در سریال ناکامی‌های نیروهای موسوم به گارد تاسیسات نفتی است، آنها بار دیگر نشان دادند که کاملا غیر حرفه‌ای بوده و حاکمیت قانون را نادیده می‌گیرند.

صنع الله با اشاره به اینکه از نیک بختی بوده که در این حادثه فردی آسیب ندیده، تاکید کرد: این نوع عملکرد غیرقابل قبول می‌توانست منجر به یک فاجعه انسانی و زیست محیطی شود.

گزارشی از "بحران جدی انسانی" در کره شمالی
هم اکنون بخوانید

این مسؤول شرکت ملی نفت لیبی در ادامه همه طرف‌ها و جامعه جهانی را به حمایت از پایان فوری حضور نظامی در تمامی زیرساخت‌های لیبی دعوت کرد و جایگزینی گارد شکست خورده تاسیسات نفتی و عقب‌نشینی فوری از زیرساخت‌های نفتی را خواستار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا