نقش موثر خانواده ها در ارتقای آموزش فرزندان در دوران کرونا

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده با حضور در اعتماد نو به نقل از برنامه زنده تکیه خانه شبکه ۲ سیما ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و گرامیداشت هفته دولت در خصوص شرایط بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: با توجه به شرایط خاصی که از نیمه سال گذشته درگیر آن شدیم مجبور به تعطیلی مدارس بودیم ولی خوشبختانه با همت بالای معلمان توانستیم سال گذشته را به خوبی پشت سر بگذاریم.

حکیم زاده افزود: طبق اعلام آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید مدارس از ۱۵ شهریورماه به صورت رسمی آغاز می‌شود. از آنجا که هنوز هم کشور درگیر بیماری کرونا است و ما نمی‌توانیم روند آموزش را متوقف کنیم در سال جدید، سه سناریو برای برگزاری کلاس و ادامه روند آموزش نوشته شده است و کلاس‌ها به صورت مجازی در مناطق قرمز و نیمه حضوری در مناطق زرد و حضوری در مناطق سفید برگزار خواهد شد.

وی همدلی و همکاری خانواده‌ها با مدرسه را در دوران کرونا بیش از قبل دانست و گفت: خوشبختانه در این مسیر سخت، خانواده‌ها پابه‌پای معلمان پیش رفته و در امر آموزش به ما کمک کردند و این امر مخصوصا در دوران ابتدایی به خوبی قابل مشاهده بود. مسلما برای یک دانش آموز کلاس اولی که تازه وارد مدرسه شده است اگر حمایت‌های خانواده نباشد یادگیری موثر اتفاق نخواهد افتاد.

معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: حضور خانواده‌ها در دوران کرونا در کنار مدرسه، یادآور نقش راهبردی خانواده در امر آموزش بود که به این مساله در سندتحول بنیادین به طور مکرر اشاره شده بود ولی متاسفانه در دوران قبل از کرونا این همکاری اتفاق نیفتاده بود و ما امیدواریم بتوانیم از این پس هم حمایت خانواده‌ها را مخصوصا در دوران ابتدایی داشته باشیم.

پیام تبریک استاندار تهران به مناسبت فرارسیدن عید نوروز
هم اکنون بخوانید

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حکیم زاده با اشاره به اینکه خانواده‌ها نگران سلامتی فرزندانشان نباشند، گفت: اگر قرار شود در مناطقی کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم به خانواده اطمینان می‌دهیم که این کار با رعایت کامل پروتکل بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا انجام گرفته است و به آنها اعلام می‌کنم هرچند آموزش و پرورش متولی آموزش فرزندان این کشور است ولی سلامت فرزندان در این شرایط برای ما در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا