فشارها و تحریم‌ها به خاطر مواضع حق‌طلبانه ایران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین است

به گزارش ایسنا ، مرتضی رحیمی زارچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه  در پایان ماموریت خود در این کشور با اشاره به  تحریم‌های ظالمانه و فشارهای مضاعفی که بر ملت عزیز ایران وارد می‌شود، خطاب به جمعی از سفرای مقیم در ابوجا اظهار کرد: این فشارها و تحریم ها به خاطر مواضع حق‌طلبانه جمهوری اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین است ‌ .

وی در این مراسم ضیافت  که در آستانه عزیمت به میهن اسلامی و با رعایت پروتکلهای بهداشتی ویروس کرونا در محل اقامتگاه سفیر بر گزار شد از همکاریهای دیپلماتهای  مقیم و مسئولین وزارت امورخارجه نیجریه به خوبی یاد کرد و از همه حضار دعوت کرد تا با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا از جمهوری اسلامی ایران  دیدن کنند .
 
سفیر کامرون در نیجریه   به عنوان« مقدم السفرا» که  پیش از این گفته بود« دیدن جمهوری اسلامی برای هر فرد مسلمان واجب است»  در این جمع نیز با تکرار این نظر از همکاریها ی سفیر کشورمان  با جمع سفرا تشکر و برای وی آرزوی سلامتی و موفقیت کرد .

در ادامه این اعتماد نو به نقل از برنامه و اظهارات دیگر سفرا ، کاردار فلسطین در نیجریه با قدردانی از مواضع دولت و ملت ایران در دفاع از حقوق ملت فلسطین به ایجاد همگرایی بیشتر بین گروههای فلسطینی بعد از تحولات اخیر و اقدامات یک جانبه رژیم صهیو نیستی علیه مردم فلسطین و کرانه باختری اشاره کرد و به نشانه قدردانی از ملت شریف ایران در دفاع از فلسطین و قدس شریف با آویختن شال «القدس لنا»، ماکتی از مسجدالاقصی را تقدیم سفیر کشورمان کرد.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درگذشت سیدصادق المهدی را تسلیت گفت
هم اکنون بخوانید

به گزارش ایسنا  با بازگشت مرتضی رحیمی زارچی به کشور  به  زودی سفیر جدید کشورمان در نیجریه « محمد علی بک» عازم این کشور خواهد شد .
علی بک، پیش از این مسئولیتهای مختلف در اداره  کل خلیج فارس وزارت امور خارجه و نمایندگیهای کشورمان در این حوزه داشته است .
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا