برگزاری جشنواره دانشجویی دل‌نوشته‌های من و نهج‌البلاغه

به گزارش ایسنا، غلامرضا بخشی خانیکی با اشاره به نقش و اهمیت آموزه‌های نهج البلاغه در میان مسلمین گفت: نهج البلاغه به عنوان یکی از اصیل‌ترین متون دینی شامل خطب، نامه‌ها و حکمت‌های راه‌گشا و عملی امیرالمومنین علیه‌السلام است که با توجه به فرامکانی و فرازمانی بودن این تعالیم، می‌توان آن را به عنوان یک منبع مهم در تربیت دینی و اخلاقی دانشجو به شمار آورد.

دبیر اجرایی جشنواره دانشجویی دل‌نوشته‌های من و نهج‌البلاغه در ادامه افزود: با توجه به شرایط کنونی جهان، کشور و شیوع ویروس کرونا، پیوند با دین و بزرگان مذهب بیش از گذشته احساس می‌شود. ارتباط بیشتر با خداوند متعال و کلام وحیانی و ائمه اطهار علیهم‌السلام، به عنوان واسطه فیض الهی موجب حفظ آرامش، معنا بخشی به زندگی، تقویت روحیه، ایجاد هیجانات مثبت و کاستن آلام و دردهای انسان خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشنوراه را چنین بیان کرد: به منظور پیوند بیشتر قشر دانشجو با کلام امیرالمومنین علیه‌السلام و همچنین عمق بخشی به دانسته‌های دینی و مذهبی آنان در ایام قرنطینه و مجازی شدن آموزش‌های دانشگاهی، این جشنواره با مرکزیت استان تهران طراحی شده است.

بخشی خانیکی مخاطب جشنواره دانشجویی دل‌نوشته‌های من و نهج‌البلاغه را دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور در کلیه رشته‌ها و مقاطع تحصیلی عنوان کرد و گفت: دانشجویان جهت شرکت در جشنواره می‌توانند با مراجعه به کتاب شریف نهج‌البلاغه و ترجمه های موجود آن یکی از خطب، نامه‌ها و حکمت‌های این مصحف شریف را خوانده و برداشت ادبی و خلاصه‌ای از آنچه را که مطالعه نموده‌اند را به زبان و قلم خود به زیور طبع بیارایند.

ناگفته های اکبر نبوی از داوری در جشنواره فیلم فجر
هم اکنون بخوانید

رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران در انتها اظهار کرد : علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه پیام نور استان تهران به نشانی http://tehran.pnu.ac.ir  و یا کانال جشنواره در پیام رسان سروش https://sapp.irtpnu.ac.nahjolbalagheh مراجعه کنند. مهلت ارسال آثار تا ۱۵ شهریورماه سال جاری است که از بین آثار دریافتی به ۵ اثر برگزیده جوایز نفیسی اهداء خواهد شد. ضمنا در صورتی که بنا به تشخیص هیات داوران کیفیت آثار رسیده مطلوب باشد، آثار منتخب با نام صاحب اثر در کتابی با همین عنوان به چاپ خواهد رسید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا